Az egész még október 28-án kezdődött, amikor a kínai JAC autógyár forgalmazója reggel kiküldött egy meghívót a délután 15:00 órakor kezdődő online sajtókonferenciára, ahol a program szerint a JS4-es modell forgalmazását jelentették volna be. Azonban a bejelentkezettek csak fekete képernyővel szembesültek, hiszen a pár órával korábban kihirdetett sajtókonferencia elmaradt – utólagos érdeklődésre annyit lehetett megtudni nemhivatalosan, hogy a Kamaz gyár kérésére. Hivatalosan ugyanis a kínai központ arra utasította az orosz forgalmazót, hogy semmilyen formában ne foglalkozzanak a JS4-es modellel, minden médiatevékenységet hagyjanak abba azzal kapcsolatban.
Most pedig már tudjuk, hogy a JAC JS4-es oroszországi piacra dobásának elkaszálása annak köszönhető, hogy nem akarnak konkurenciát a Moszkvicsnak, hiszen a gyár a Moszkvics 3 illetve 3e nevű szabadidő-autóval kezd, amely a JAC JS4 illetve iEVS4-es megfelelője – utóbbi az orosz piacon a benzines megjelenését kapja. Még az idén 600 példányt akarnak összeszerelni a Kínából küldött készletekből, 2023-ban 50 ezer, 2024-ben 100 ezer készletet vásárolnak az oroszok, mielőtt beindítják a tényleges sorozatgyártást – ennyi autóból sokkal nagyobb profitja lesz a kínai gyárnak, mint a közvetlen értékesítésből, ami az összes JAC modellt nézve alig haladja meg az ezret az idén. Azért a Kamaz kaszálta el a projektet, mert ő a műszaki partner a Moszkvics gyárban, és hivatalosan ők vásárolják a készleteket a kínai partnertől.
A sorozatgyártáshoz szükséges OTTS típusbizonyítvány az első hivatalos megerősítése a Moszkvics 3 és 3e létezésének. Egyformák a méretek, a hossz 4410 mm, a szélesség 1800 mm, a magasság 1660 mm és ehhez 2620 mm-es tengelytávolság tartozik, a saját tömeg 1440 illetve 1800 kg. A Kamaz kérvényezte a típusbizonyítványt, gyártóhelyként pedig a Moszkvics autógyár szerepel a dokumentumokban. Azokból még kiderül a motorválaszték is, a 3-as alapmotorja 1,6-os szívó (109 LE/150 Nm) és 6 fokozatú váltóval adják, opciósan 1,5-ös turbót (150 LE/210 Nm) kap, amelynél a 6-os kézi váltó alternatívája a fokozatmentes automata. A Moszkvics 3e-ben 150 lóerő csúcs-, 68 lóerő tartós teljesítményű SY Power hajtómotort használnak, a 66 kWh kapacitású akkumulátort a Sinoev szállítja és azzal 410 km-es a szabványos hatótávolság - olvasható az Autó-Motor cikkében.
Fotók forrása: AUTÓ-MOTOR