Még az M GmbH hivatalos megalapítása előtt dobták piacra 1971-ben az első BMW 3.0 CSL-t, amiről azért mindenki tudja, hogy a Motorsport GmbH terméke – homologizációs célokat szolgált a kupé, amelynek 206 lóerős motorja anno a márka legerősebb soros 6 hengerese volt – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Most 50 példány erejéig feltámad a legendás típusnév, és újra a márka legerősebb soros 6 hengeresét kapja – aktuálisan 560 lóerőről beszélünk. Maga az autó annyiból nem meglepetés, hogy a 2015-ös 3.0 CSL Hommage tanulmány megjelenését ültették át a 4-es kupéra.
Abból is a második, javított kiadásét, amely a verseny-megjelenést idézte fel – a kis szériában készülő autónál ennek a megvalósítása 6 munkanapot vesz igénybe!
Összesen 8 rétegben fújnak fel festéket a karosszériára, vannak a száradási idők, no meg a polírozással és a maszkolással is kell foglalkozni, például a feliratokat nem felfestik, hanem épp ellenkezőleg, a fekete színű karbont azokon a részeken csupaszon hagyják, nem takarják el az Alpine white uni színre. Azért tudják ilyen részletességgel csinálni a fényezést, mert az autókat 3 hónap alatt rakják össze – ebből 10 nap a tényleges összeszerelés, a többit a kézzel készített karbon karosszériaelemek és a többi egyedi alkatrész elkészítésére fordítják.
A teljes cikk a Kétszeresen is retró az új 3.0 CSL címen olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/BMW M)