Igenis van még létjogosultsága a hibrid technológia úttörőjének számító Toyota Priusnak, de azért egy jó adag sportossággal születik újjá a típus 5. generációja – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A negyedik generációnál Európában egy kicsit a háttérbe került a Prius típus azáltal, hogy ugyanazt a technikát a Corolla karosszériában sokkal olcsóbban kínálták, miközben Észak-Amerikában külön almárkát építettek az autó köré. Most, a sorozatgyártás megindulásának negyed évszázados jubileumán leleplezett 5. generációval bizonyítják, hogy kár lenne még temetni a hibrid technológiát, hiszen az a világ minden pontján elérhető gazdaságos autózást kínál az ügyfeleknek, miközben a villanyautók még mellékszereplőnek számítanak a piacon.
A Toyotánál már megkezdődött a Beyond Zero villanyautók piaci bevezetése, de hosszú még az út addig, hogy azok tényleges alternatívát jelentsenek – sok esetben a töltő infrastruktúra hiánya miatt –, addig is az új Priust ajánlják alternatívaként.
Alaposan módosították a TNGA építőkészletet az új hibrid modell kedvéért, így lejjebb tudták vinni a tömegközéppontot – már a hálózatról tölthető hibrid esetén is a hátsó ülés alatt helyezik el a lítium-ion akkumulátort –, sokkal merevebb lett maga a karosszéria. Ezek a változások az elöl MacPherson rugóstagos, hátul kettős keresztlengőkaros független felfüggesztéssel együtt sokkal jobb vezethetőséget is eredményeznek, amihez illik az 5. generációs hibrid hajtás nagyobb teljesítménye is.
A teljes cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: ToyotaGlobalNewsJP)