Túl az egymillió km-en az autószállító

5 évesen vásárolta meg a 2007-ben gyártott Range Rovert Günther Nawrocki, aki aztán autószállító vállalkozásba kezdett azzal. Nem bánta meg.

null

Az autóértékesítőként dolgozó Günther Nawrocki 2013-ban vette vissza lízingből az 5 éves ciklus lejárta és 145 ezer km megtétele után a 2007-ben általa eladott Range Rover Vogue-ot, és úgy volt vele, hogy fél-egy év használat után némi haszonnal túlad rajta. Az élet azonban közbeszólt, hiszen nem sokkal azt követően, hogy élete addigi legjobb autójába beleült, telefonhívást kapott. Szakmai kapcsolata, az akkor az anzingi Auto König-et vezető Rüdiger Czakert hívta, hogy vigyen el egy autót Duisburgba, és a visszaúton Gummersbach-ból hozzon el egy másikat. Aztán az autószállításból hamar főállás lett.

Heti 5 napon át szállít a 3,5 tonna össztömegű utánfutóval nagy értékű autókat Európa-szerte a Range Rover, a hosszabb utakon a felesége is elkíséri Nawrocki urat. Ma ott tartunk, hogy az elmúlt 9 évben 2500 napot töltött a volán mögött Nawrocki úr, és eközben az autóval elérte az 1 millió km-es futásteljesítményt! Ebben segített persze az is, hogy majdnem kizárólag utánfutóval tette meg ezt a távot az autó, és a sofőr természetesen betartotta a KRESZ-ben engedélyezett 80 km/órás csúcssebességet – nagy értékű autók szállításánál a biztonság fontosabb a gyorsaságnál.

Egyszer Regensburg közelébe kellett egy autót kiszállítania, azonban az autópálya-lezárás miatt terelőútra kényszerült, ahol 18%-os emelkedő volt. Más autó nem biztos, hogy felhúzta volna a bő 3 tonnás vontatmányt a meredek szakaszon, de a V8-as turbódízelnek ez se jelentett problémát.

Ezek után már azon se lehet csodálkozni, hogy még az eredeti motor és hajtáslánc dolgozik az autóban. A 3,6 literes V8-as turbódízel (272 LE) még nem szorult nagyjavításra, igaz, a turbófeltöltőket, a szívósort és a légtömegmérőt egyszer már cserélni kellett. Maga a motor, a váltó, az osztómű, a differenciálművek mind a gyári darabok, amelyek felújítás nélkül futották le az 1 millió km-t; 100 000 km-enként minden folyadékot cseréltek, a fékbetéteket 40 ezer, a féktárcsákat 80 ezer km után cserélték. A kopóalkatrészeket kívül még a légrugókat kellett lecserélni.

De van egy alkatrész, amelynek hosszú élettartama a gazdát is meglepte, hiszen a 2007-ben gyártott Range Rover TDV8 még mindig a gyári szélvédőjével közlekedik az európai utakon, utánfutót húzva. Mostantól kezdve a futásteljesítmény egyébként csak számolt érték lesz, hiszen a 6 számjegyű digitális számláló megállt 999 999 km-nél – úgy tűnik, a mérnökök se számoltak azzal a lehetőséggel, hogy ennyire tartós lesz a termékük…

Fotók és cikk forrása: AUTÓ-MOTOR

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.