A Praga márka barátja és nagykövete, Romain Grosjean vetette fel, hogy olyan autót kellene készíteni, amellyel ketten elhajthatnak a versenypályára, ott aztán a maximális vezetési élményt élhetik át, majd a nap végén hazagurulnak. Ezeket az elvárásokat teljesíti a Bohema nevű szuperautó, amelyből 89 példányt gyártanak majd – 89 évvel ezelőtt nyerte meg az 1000 mérföldes csehszlovákiai versenyt a Praga, az akkor új Alfa személyautójával.
Az alapot az R1-gyel szerzett tapasztalatok alapján újonnan tervezett, teljes egészében karbonból készített váz adja, amelyre szintén karbon karosszériát húztak fel (egy panel fedi az orrot és a hátsó részt), a számítógépes szimulációk alapján kitalált aerodinamikai csomag működését egy F1-istálló szélcsatornájában ellenőrizték – 250 km/órás tempónál 900 kg a leszorító-erő.
Mivel az első sárvédők csak burkolatok, nem a karosszériához rögzített elemek, a tükröket külön tartókon helyezték el, amelyek önmagukban is aerodinamikai elemként működnek; nem kell félni vibrációktól, és nem csak versenypályán, de közúton is kellően nagy látómezőt biztosítanak. A futóműben Öhlins rugóstagokat használnak, a karbon-kerámia tárcákat Alcon 6 dugattyús féknyergek szorítják, közúton is használható Pirelli Trofeo R abroncsokat adnak gyárilag.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/Praga - Karting, Racing, Flying!)