Villanymotoros versenyautóként már itt az elektromos GR86

A Scalar Peformance nevű műhely készíti az SCR1 névre keresztelt akkumulátoros-elektromos Toyota GR86-ost.

null

Az Egyesült Államokban működő National Auto Sport Association által megrendezett Super Touring versenyeken lehet indulni a Scalar Performance SCR1-esel, ami egy akkumulátoros-elektromos hajtású Toyota GR86-os – olvasható az Autó-Motor cikkében

Az volt a cél, hogy a lehető legegyszerűbben üzemeltethető versenyautót építsenek, ezért vették alapul a japán sportkocsit, amelybe aztán egy 333 LE/468 Nm teljesítményű hajtómotort építettek, ami 3,9 másodperces 0-96 km/óra sprintre és 265 km/órás csúcssebességre elég.

Motorsport-követelményeknek megfelelő (biztonsági rendszerek, nagy teljesítményű hűtés, beépített tűzoltórendszer) 65 kWh kapacitású akkumulátort építenek be, ami 45 percnyi verseny-tempót enged, villámtöltésre 150 kW teljesítménnyel van lehetőség. 

Az 1379 kg-os saját tömeg 103 kg-mal nehezebb a benzines versenyautónál, de annál ugye sokkal nagyobb a teljesítmény; Öhlins állítható rugóstagokat használnak. 

A Scalar Performance nem csak műszaki kérdésekben segít majd a vásárlóknak, de online frissítéssel mindig a legújabb szoftvert bocsátja az ügyfelei rendelkezésére.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Autó-motor.hu)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.