Mintha előre látták volna a szabadidő-autó jövőt a kilencvenes évek elején a Volkswagen formatervezői, hiszen a Golf III-as sportos változatainak olyan fekete szoknyát és kerékjárat-burkolatokat adtak, amelyek manapság a magas építésű modellekhez járnak – ha ebből indulunk ki, nem ördögtől való dolog a T-Roc forró változata, hanem a 3 évtizeddel ezelőtti jóslat beteljesülése – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A mai Golf R-hez képest helyzeti hátrányból indul a T-Roc R, hiszen alapból 30 kg-mal nehezebb és 20 lóerővel gyengébb a motorja, és nagyjából 500 000 Ft-tal drágább, de azért nem lehet panaszkodni a tudásra. Nem érezni a magasabb építés hátrányát, közúton a sávhatárok és az úthibák határozzák meg a sebességet, és a jó tapadású, pontos kormányzású szabadidő-autóval jól lehet kanyarodni. Ha már egyszer összekapta magát, gyorsan és finoman kapcsol a váltó, egyedül akkor kell várni pár pillanatot, ha épp kényelmes gurulás után akarunk megindulni, például előzésnél, mert szereti elejteni a fordulatot az elektronika. A manuális beavatkozás másik lényege a motorfékhatás lenne, de sajnos ilyesmire nem számíthatunk a 2,0 literes turbómotortól, igaz, nem lehet panaszkodni az R-fékrendszer tudására.
A teljes cikket az Autó-Motor.hu-n T-Roc & Roll – Volkswagen T-Roc R teszt címmel olvashatja tovább.
Borítókép: T-Roc & Roll – Volkswagen T-Roc R (Fotó: Autó-Motor/Stefler Balázs)