Egy könnyen táncba vihető 300 lóerős szabadidő-autó

Könnyen táncba lehet vinni a 300 lóerős szabadidő-autót, amelynek a legádázabb vetélytársát házon belül kell keresni.

null

Mintha előre látták volna a szabadidő-autó jövőt a kilencvenes évek elején a Volkswagen formatervezői, hiszen a Golf III-as sportos változatainak olyan fekete szoknyát és kerékjárat-burkolatokat adtak, amelyek manapság a magas építésű modellekhez járnak – ha ebből indulunk ki, nem ördögtől való dolog a T-Roc forró változata, hanem a 3 évtizeddel ezelőtti jóslat beteljesülése – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A mai Golf R-hez képest helyzeti hátrányból indul a T-Roc R, hiszen alapból 30 kg-mal nehezebb és 20 lóerővel gyengébb a motorja, és nagyjából 500 000 Ft-tal drágább, de azért nem lehet panaszkodni a tudásra. Nem érezni a magasabb építés hátrányát, közúton a sávhatárok és az úthibák határozzák meg a sebességet, és a jó tapadású, pontos kormányzású szabadidő-autóval jól lehet kanyarodni. Ha már egyszer összekapta magát, gyorsan és finoman kapcsol a váltó, egyedül akkor kell várni pár pillanatot, ha épp kényelmes gurulás után akarunk megindulni, például előzésnél, mert szereti elejteni a fordulatot az elektronika. A manuális beavatkozás másik lényege a motorfékhatás lenne, de sajnos ilyesmire nem számíthatunk a 2,0 literes turbómotortól, igaz, nem lehet panaszkodni az R-fékrendszer tudására.

A teljes cikket az Autó-Motor.hu-n T-Roc & Roll – Volkswagen T-Roc R teszt címmel olvashatja tovább.

Borítókép: T-Roc & Roll – Volkswagen T-Roc R (Fotó: Autó-Motor/Stefler Balázs)


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.