Emléket állít egy 1967-es GT-nek ez az extrém pályaautó

Az aktuális Ford GT utolsó, nem közúti használatra szánt különszériája lesz az Mk IV.

null

Az Mk II-es változattal lett világverő a Ford GT40-es még 1966-ban, aztán 1967-re megépítették a Mk IV-est, amely teljesen új konstrukció volt. 

A legújabb anyagokat és eljárásokat használták fel a ragasztással összeállított alumínium térvázhoz, csökkentették a 23 centivel megnyújtott karosszéria légellenállást, a 7 literes V8-as motor pedig olyan erős lett, hogy a váltónak külön hűtőkört kellett készíteni. 

Erre az autóra emlékeznek a Ford GT Mk IV-essel, amelyet csak versenypályán lehet használni.

Ennél csak a karosszériaváz maradt változatlan, egyébként teljesen újak a külső borítólemezek, új a felfüggesztés, amelynél hátrébb tolták a hátsó tengelyt, az EcoBoost V6-os teljesítményét 800 lóerő fölé növelik (nincsenek katalizátorok vagy egyéb teljesítményt visszafogó eszközök), és versenyautó-váltót használnak. 

A felfüggesztésben egyébként a gyártó Multimatic által kifejlesztett speciális lengéscsillapítókat használják. 

Már lehet rendelni a Ford GT Mk IV-est, pedig a vételár még nem ismert – annyit mondanak, adók nélkül 1,7 millió dollár körüli összeg lesz –, a 67 példány vásárlóját 2023 első negyedévében választják ki a jelentkezők közül, és az első szerencsések már a nyáron átvehetik majd autójukat.

Az eredeti cikk A Ford GT40 Mark IV-esnek állít emléket ez az extrém pályaautó címmel olvasható az Autó-Motor oldalán.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.