A szankciók ellenére az autós élet nem állt meg, az Arctic Trucks műhely oroszországi részlete például most készült el a Land Rover Defender AT35-ös átalakítással. Ennél, ahogy azt a név is mutatja, a 20 colos felnikre 35 col átmérőjű ballonos terep-abroncsokat szerelnek, ezek miatt azonban komolyan bele kell nyúlni a felfüggesztése, és a karosszériát is módosítani kell.
Nem csak szélesítések kerülnek az alumínium karosszériaelemekre, de a kerékjáratokat meg kell nagyobbítani; gyári technológiával végzik a felületkezelést a vágásoknál/fúrásoknál. A felfüggesztést úgy alakítják át, hogy a gyári aktív rendszerek (légrugó, menetstabilizáló, stb.) működése változatlan marad, a sebességmérőt átkalibrálják a nagyobb kerékátmérő miatt. Az új kerekekkel acélrugókkal 270 mm-re nő a hasmagasság, légrugóval 260 mm az alapszint (ettől lefelé és felfelé el tud térni az autó), az első terepszög 38 vagy 39,1°, a hátsó terepszög 40°-ra növekedik. A Land Rover Defender AT35-öst P400-as modellből (3,0 liter soros 6 hengeres biturbó, 400 LE) építették, de az ügyfél más motorváltozatokkal is kérheti az átalakítást.
Fotók és cikk forrása: AUTÓ-MOTOR