A butiktulajdonosnak néhanapján, egyik másik „régi bútordarabot” elnézve eszébe jut a három gyűjtemény regéje.
A butiktulajdonosnak néhanapján, egyik másik „régi bútordarabot” elnézve eszébe jut a három gyűjtemény regéje.
Az első gyűjtemény maga a gyűjtemény, amelyet birtokolunk, legyen az bármely kicsi, mégis alkotóelemei mindennapjaink fontos résztvevői.
A második kollekció azokról a darabokról szól, amelyeket megtaláltunk és bár tetszett is, valamilyen okból nem tudtuk, vagy egyszerűen nem vettük meg, de feledni nem tudjuk, mert egy szinte bűntudatig felérő érzéssel élünk, miszerint: ezt meg kellett volna venni!
A harmadik csoport azon különleges daraboké, melyeket megszereztünk, majd mégis eladtunk. Ezeket ugyancsak egy szúrós rossz érzés kísér: ezt nem kellett volna eladni!
A negyedik gyűjtemény fogalma néhány napja fogalmazódott meg Madarász Magdolna fejében, amikor egy csodás space age bútordarabot nézegetett, amely gyártóját és funkcióját tekintve is kifejezetten érdekes. Ez azon tárgyak halmaza, amelyek, legyenek bármilyen dekoratívak, az emberek valamiért nem tudják elszánni magukat a megvételükre. Szerencsés esetben, mint a mostani is, sosem merül fel velük szemben rossz érzés vagy meguntság. Nos, a negyedik gyűjtemény egy jeles darabja a holland Curver cég terméke.
Az 1949-ben alapított vállalat eleinte üveg csomagolással foglalkozott, majd a hatvanas évek elején, a műanyag térnyerését meglovagolva háztartási és élelmiszertároló rendszerek gyártására szakosodott. A hetvenes években a családi alapítású cég teljes egészében egy nagybefektető csoport tulajdonába került, amely biztosította a terjeszkedést Európán belül és a tengeren túlon is. A nyolcvanas évekre világszerte ismertté, Európában piacvezetővé vált a Curver márka.
A mi kitartó csodánk pontosan 1971-ből származik, amikor a hatvanas évek design- és űrőrülete összefolyt a műanyag, mint az „új alapanyag bármihez” korszakával. Ekkor minden készült műanyagból, minden, ami előtte fa, fém vagy üveg volt, még a ruhákat is műanyagból, azaz műszálból gyártották.
A cég részben reklámfogásként, részben próbálkozásként hozta létre a Curver Rotobar nevű, gurulós bútort, az általánosan és mindenhol elterjedő partihangulat és a háztartás fogalmának a design közvetítésével történő összemosását megkísérelve.
– A krómozott lábakon álló de azért csupa műanyagból készült kerek formán kerek lyukak vannak mindenhol, a tetején kerek, forgó tálca és szintén lyukak a palackoknak. Igazi könnyed űrhajós klasszikus, szerintem még MZ/X lakásába is beillene. Előkerült és kollekciót teremtett.
Én pedig, a holland csoda láttán, elégedetten mosolyogva gondolom: ezt az elképesztő, ementáli sajtokat megszégyenítő darabot ma is újra megvenném!
– meséli Madarász Magdolna, a Forma Boutique tulajdonosa a Lakáskultúrának.
A teljes cikk, további képekkel IDE kattintva érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.