A mentőautó a Magyar Gyermekmentő Alapítványé lesz. Így aki most a kultúrára áldoz, egyúttal gyermekéletek mentését segíti – derül ki a lakáskultúra.hu cikkéből.
24 neves magyar művész alkotásaiból 11 hazai kávézóban nyílt egyidejűleg fotó- és festménykiállítás szeptemberben. A kedvcsinálóként kiállított művekből és további több mint 150 válogatott műalkotásból bárki rendelhet művészi minőségű reprodukciót már 2000, de akár 30.000 forintos értékben is.
Az üzletekben gyűlik a pénz a mentőautóra
A Magyarországon egyedülálló projekt keretében szeptember 20. és december 21. között 11 hazai kávézóban csodálhatják meg a művészet és a kávé szerelmesei a Művészet Elvitelre fotó- és festménykiállítást, amit egy igazán nemes gondolat hívott életre. A kiállítás célja az, hogy a vásárlók révén összegyűjtsenek 40 millió forintot a Magyar Gyermekmentő Alapítványnak egy új mentőautóra és a működéséhez szükséges eszközökre. A jótékonysági akcióhoz bárki hozzájárulhat már egy fotó megvásárlásával is. A ötletgazda Bánhalmi Norbert, fotóművész, aki tervével a Starbucks Magyarország brand-manageréhez fordult.
Nemes ügyet támogat minden vásárló
Úgy tűnik, jó helyen kopogtatott, mert hamarosan 21 fotóst és 3 festőművészt kerestek meg, akiknek a kiállításon megjelenést is tudnak biztosítani. Alkotásaikat a Hpix Kft. által biztosított online rendszerben jelenítik meg beárazva. A felületen keresztül bárki rendelhet reprodukciókat otthonába, irodájába vagy akár ajándékba is. A művek többféle méretben, prémium minőségben, akár alumínium vagy vászon alapon, esetleg üvegkeretbe helyezett fine art matt papírral is választhatók. De bármelyik alkotás is lesz a befutó, mindenképp különleges, kivételes értékű dekorációt jelent majd egy lakás vagy egy iroda falán.
A támogatási költségből szeretnénk hozzásegíteni egy új mentőautóhoz a Magyar Gyermekmentő Alapítványt. Ez jelentős összeg, hiszen az autó átépítéssel 15 millió forintba kerül, a benne lévő defibrillátor-EKG-monitor rendszer 8 millió forint, a lélegeztetőgép további 7 millió forint, a laborkészülék és a kézi ultrahang pedig újabb 3 millió forintos tétel. Éppen ezért minden egyes felajánlás számít. Mi pedig hiszünk benne, hogy nincs lehetetlen
– magyarázta a fotóművész. Hozzátette, közös projektjük azért is egyedülálló, mert a képek formájában minden vásárlónak lenyomata marad arról, hogy hozzájárult egy ilyen nemes ügyhöz, amivel végső soron életeket fognak menteni.
Bíznak a nagylelkű művészetpártolókban
Aki választ magának a képekből, úgy viheti haza a művészet egy darabját, hogy az örökre emlékeztetni fogja arra, hogy jót cselekedett. A Starbucks-ban zajló művészeti kampány szervezői komoly reményt fűznek a céges vásárlókhoz is – hiszen egyre több vállalat hangsúlyozza a társadalmi felelősségvállalás fontosságát. A szervezők természetesen biztosítják, hogy a támogató cégek logói kikerüljenek a muveszelvitelre.hu project weboldalára, hogy nagyvonalúságuk, felelősségvállalásuk nyoma sokak számára felismerhető legyen.
Képárverés is lesz, de ezzel sem ér véget a projekt
A kiállítás 2021. december 21-ig tart, addig bárki szabadon rendelhet a honlapon a művészek által felajánlott 209 képből. Ezt követően az eredeti alkotásokat (amikből a printek készültek) várhatóan elárverezik, ezzel is növelve az árbevételt és a felajánlott összeget. A projekt ugyanakkor ezzel sem ér véget: a weboldalon ezt követően is lehetőséget adnak majd fotósoknak, grafikusoknak és festőművészeknek, hogy feltöltsék a saját alkotásaikat és a rendszeren keresztül értékesítsék azokat. Ám hogy mely képek kerülnek be ebbe a körbe, azt minden esetben egy szakmai kuratórium bírálja majd el, minőségi elvárások alapján.
A teljes cikk elérhető a Lakáskultúra oldalán.