időjárás 1°C Vilma 2021. December 5.
logo

Vége a nyitott terek korszakának, jönnek a hibrid irodák

Forrás: Lakáskultúra
2021.10.20. 14:20

A másfél éve tartó Covid-19 járvány gyökereiben megváltoztatta az iroda design piacát.

Másfél évvel ezelőtt, a Covid-19 hatására olyan helyzet állt elő az iroda design piacon, amire senki nem számított, és amire senki nem volt felkészülve. Nagy hirtelen kényszerű átalakítások kezdődtek meg – foglalja össze a lakáskultúra.hu cikke az új helyzetet.

Úgy tűnik, azoknak a szakembereknek lett igazuk, akik már évekkel korábban felhívták a figyelmet arra, hogy a nyílt terű irodák kora lassan lejár… A Covid-19 járvány beteljesítette a jóslatot.

Szempont lett a távolságtartás

„A home office elterjedésével megszűnt a hatalmas területű irodahelyiségek funkciója, sokan döntöttek amellett, hogy kisebb irodába költöznek vagy a meglévőt más funkciók mentén alakítják át” – tájékoztatott Medvedovszky Gergely, az irodai térszervezéssel, irodabútor-értékesítéssel és berendezéssel foglalkozó Ahrend Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint az a tendencia figyelhető meg, hogy a munkaállomások számának kárára növekszik a szociális zónák mérete, úgynevezett phone boothokat, inspiration boothokat, elvonulósarkokat hoznak létre, amelyek lehetővé teszik mind a kollégák közötti távolságtartást, mind az elmélyült, koncentrált munkavégzést.

Fotó: Pixabay

Előtérbe került a kényelem

A szakmán belül többféle elgondolás létezik arról, merre felé halad az irodai munkavégzés és ezzel együtt az iroda- és irodabútor-piac. Abban mindenki egyetért, hogy amilyen korábban volt, sosem lesz már.

Soft seating és akusztika az új hívószó

“Teljesen át kell gondolni az iroda területeit, hiszen azok a zónák, amelyeket eddig fontosnak gondoltak, és akként kezeltek – például a konkrét munkaállomások –, mára háttérbe szorultak, míg a közösségi terek, a kávézásra, a dohányzásra és a rövid megbeszélésekre alkalmas nyitott területek stratégiai pontokká váltak, ahova érdemes kényelmes és a munka hatékonyságát növelni képes bútorokat elhelyezni. Azt gondolnánk, hogy ezek nem elsődleges dolgok, pedig nagyban hozzájárulnak a munkavállalói lojalitás erősödéséhez” – emelte ki Medvedovszky Gergely. Az irodai székeknél, a tárgyalószékeknél lényegesebb berendezési tárgyak lettek a kényelmi bútorok. Ezek a puffok, a szófák, illetve az egyedi kárpitozott ülőalkalmatosságok. A csendes környezet pedig az akusztika befolyásolásával, paravánok, különféle felfüggesztett elemek, a hang terjedésének irányát módosítani képes panelek alkalmazásával valósítják meg.

A Várkert bazárban lehet irodai ötleteket gyűjteni

A mai kor igényeinek megfelelő irodai környezet inspiráló, megteremti a hovatartozás érzését és növeli a hatékonyságot is. A rendezvényen új értelmet nyer a fenntarthatóság, hiszen a tartós és globális home office után mindenkit érint az irodai optimalizálás kérdése.

A teljes cikk elérhető a Lakáskultúra oldalán.