Alice Cheung éttermes, a járványhelyzetben csak kiszállítással foglalkozó leedsi Oriental Express étterem 50 éves tulajdonosa ilyen és még számtalan hasonló kommenttel szórakoztatja a Just Eat (a helyi Netpincér) ételrendelő oldal felhasználóit.
Alice Cheung éttermes, a járványhelyzetben csak kiszállítással foglalkozó leedsi Oriental Express étterem 50 éves tulajdonosa ilyen és még számtalan hasonló kommenttel szórakoztatja a Just Eat (a helyi Netpincér) ételrendelő oldal felhasználóit.
Alice azt mondja, akkor szakadt el nála a cérna, amikor egy vásárló azért panaszkodott rájuk az oldalon, mert egy vegetáriánus étel „nem tartalmazott egyáltalán húst”. Innentől kezdve elkezdett őszintén válaszolgatni a méltatlan, rossz megjegyzésekre – és egyre jobban megjött a harci kedve...
Egy csúcsidőben a várható kiszállítási időről türelmetlenül érdeklődő vendégnek csak annyit írt:
„Nincs kristálygömbünk, hogy megmondjuk.”
Egy Joanne nevű vásárló – pechjére – azt írta az értékeléséhez: „A csirkeszárny nem volt megfelelően elkészítve”, mire azonnal jött is a nyers válasz:
„Kedves Joanne, kérjük, mihamarabb vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy megszervezhessünk egy találkozót, melynek során megmutatja nekünk, hogyan kell a csirkeszárnyakat megfelelően elkészíteni.”
Laura a maximális 6 csillagból 2 és félre értékelte az étteremet és a következőket írta mellé: „Az étel borzasztó volt. Csirkét rendeltem, ehelyett az ételben csirkedarabok voltak összekeverve rákkal. Még jó, hogy nem vagyok allergiás a rákra! Soha többet nem rendelek innen!”
És a válasz:
„Üdv, Laura! Megtenné, hogy kinyitja a szemét és elolvassa az étel leírását, amit rendelt? ’Édes-savanyú specialitás – királyrákkal’. Pontosan azt kapta, amit rendelt, ez miért a mi hibánk? Az étel frissen és tökéletesen volt elkészítve. Sok mindenben jók vagyunk – de a hülyék gondolatolvasása valóban nem tartozik az erősségeink közé.”
Alice 2004 óta vezeti Leedsben az éttermét és ahogy azt a LeedsLive lapnak elmondja, az online ételrendelő felületek – és főleg az anonim értékelési lehetőségek – teljesen felforgatták a vendéglátást. „Ez már nem az a világ, amikor telefonon, jegyzetelve vettük fel a rendeléseket. A vendégeknek sokkal több lehetőségük van elmondani a véleményüket. Az értékelések 95 százaléka a mi esetünkben pozitív, de vannak olyanok is, akik visszaélnek a helyzettel. Előfordult, hogy valaki azzal hívott fel minket, hogy adjunk neki ingyen ételt. Amint ezt visszautasítottuk, már jött is a lehúzó értékelés… Néhány ember ezt az egész rendszert úgy használja, hogy a negatív review-val előre bezsarolja a vendéglátókat.”
Akkor kezdtek el válaszolgatni a kommentekre, amikor azt látták, jó néhány olyan rossz értékelést kaptak, amikor a leírt probléma nem az ő hibájuk, vagy egész egyszerűen hazugság volt.
„Természetesen mi is hibázunk néha. De ilyenkor mindig feltesszük a kezünket és elismerjük. És minden esetben kompenzálunk – például egy következő ingyenes szállítással. De ha hamis negatív kritikát kapunk, számítsanak rá az emberek, hogy visszabeszélünk!”
Az is előfordul, hogy valaki minden indoklás nélkül nagyon alacsony pontszámot ad, de Alice-nak erre is van válasza – például Tina komment nélküli 2 és fél csillagjára ez:
„Köszönjük, Tina, hadd találgassunk! Túl sok étel, túl forró, túl finom és túl hamar kiszállítottuk!”
Persze nem mindenki ússza meg Miss Cheung gúnyolódásával – van olyan vendég is, aki végleg tiltólistára kerül. Így járt például Anne, aki 2 csillagot adott, mert „A rendelést hibásan és két és fél óra teljesítették.”
Alice így tette helyre a dolgot:
„Hello, Anne. De ugye, végül is kicseréltük a megfelelőre az ételt, nem?! És megkapta annak ellenére, hogy az összes mellékút és kis utca, ami önhöz vezet, hóval és jéggel van borítva. Talán lemászhatott volna a kanapéjáról és bejöhetett volna személyesen a rendeléséért, biztos meglett volna 20 perc alatt… A két és fél óra erős túlzás. Soha többé nem fogjuk önt kiszolgálni.”
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: Pexels
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.