Megmutatjuk, mennyire terpeszkedik a Google a keresőpiacon

Monopolista őrnek, versenyellenesnek nevezte az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma a most indított perben a Google-t.

Forrás: MW2020. 10. 26. 16:48
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai állam pert indít a Google ellen monopoltevékenység miatt. Jeffrey Rosen igazságügyi miniszterhelyettes a hivatalos közleményben is meglehetősen árnyalatlanul fogalmazott. Leszögezte: a Google „a versenyre nézve kártékony kizárólagos gyakorlatával fenntartotta monopol hatalmát” a keresőpiacon és az ehhez kapcsolódó reklámok területén. Hozzáfűzte, hogy ez a monopólium elfojtja a lehetséges innovációkat a jövőben.

A miniszterhelyettes „az internethez vezető kapu monopolista őrének” minősítette a Google-t.

Elsősorban fogyasztóvédelmi vonatkozásokban kifogásolják a Google túlhatalmát.

Sérelmezik az egyébként jól ismert gyakorlatot, hogy a keresőóriás jelentős összegek kifizetésével (is) eléri, hogy az eszközgyártók, szolgáltatóknak és a böngészőfejlesztők a Google-t tegyék alapértelmezett keresőmotornak minden eszközön és böngészőben.

A minisztérium szerint az ilyen megállapodások az Egyesült Államokban az összes keresési lekérdezés csaknem 60 százalékát teszik ki, s ráadásul a felhasználó útja a neten leginkább a Google saját Chrome böngészőjén és egyéb eszközein) keresztül vezet.

Ennek eredményeként a Google „annyira dominánssá vált a keresőpiacon, hogy a Google már nem csak a vállalatot és a Google keresőmotorját jelentő főnév, hanem az interneten keresést jelentő ige is lett” – rögzíti a minisztérium.

Nehéz persze a tekintélyes intézmény kemény megállapításain meglepődni, hiszen ezzel nagyjából mindenki tisztában van, aki már keresett valamit az interneten.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Egyre népszerűbb a magyar nők körében a podcast hallgatása

Bár a hazai podcast-piac még mindig kicsi, tavalyhoz képest egyre emelkedik a magyarországi felhasználók, azon belül is a hölgyek aránya.

Ez derült ki egy friss hazai kutatásból, amely az on demand audió médium itthoni hallgatási szokásait vizsgálta. A Betone Studio vizsgálatából kiderült, hogy a többség, azaz a válaszadók 43 százaléka tavaly kezdett el podcastokat hallgatni.

A 2019-ben csatlakozók túlnyomó része nő, míg a három éve vagy régebben podcastet hallgatók többsége férfi. Ezzel az elmúlt évben nagyjából kiegyenlítődött a nemek aránya a közönségben – nyilatkozta Román Balázs, a kutatást készítő Betone Studio producere.

Tovább...

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.