A klímasemleges közlekedés mintaszigetévé alakítja át az égei-tengeri Asztipáleát a görög kormány és a Volkswagen Csoport, a két fél szerdán írta alá a megállapodást az együttműködésről.
Miért bukik a német autóipar? És hol javíthat Magyarország?
A klímasemleges közlekedés mintaszigetévé alakítja át az égei-tengeri Asztipáleát a görög kormány és a Volkswagen Csoport, a két fél szerdán írta alá a megállapodást az együttműködésről.
A projekt középpontjában egy okos mobilitási szolgáltatásokra, például egész évben működő, elektromosjármű-alapú utazásmegosztásra épülő közlekedési rendszer áll.
A hagyományos autókölcsönzés egy részét autómegosztó szolgáltatás váltja fel, amely nem csupán elektromos autókat, hanem elektromos robogókat és kerékpárokat is kínál. Ez már önmagában is jelentősen csökkenteni fogja a járműflottát a szigeten, ahol összesen nagyjából 1500 belsőégésű motorral működő járművet cserélnek le 1000 elektromos alternatívára.
A sziget karbonsemlegessé tételét a görög kormány azzal támogatja, hogy 12 ezer euróig terjedő támogatást nyújt elektromos autók vásárlásához, a német autógyár pedig kedvezménnyel kínálja majd villanyautóit Asztipálea lakóinak és vállalkozóinak. A Volkswagen segít kiépíteni a töltőhálózatot is.
Az elektromos járműflotta működtetéséhez szükséges villamosármot kizárólag környezetbarát forrásokból, szél- és napenergiából tervezik fedezni a jelenleg még teljes egészében fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodó kicsiny égei-tengeri szigeten.
Herbert Diess, a kezdetnek három, középtávon 10 millió eurót befektető Volkswagen elnöke szerint a világon egyedülálló projektről van szó, az asztipáleai modell két-három évre sűrítve mutatja be, milyen lehetne a világ többi része 20-30 év múlva. A VW-éhez hasonló összeggel támogatja a projektet a görög állam is.
A nagyjából 100 négyzetkilométeres Asztipálea lakosainak száma 1300 fő, de évente mintegy 70 ezer turista keresi fel az Égei-tenger déli részén fekvő szigetet, amelynek tömegközlekedési járműparkja jelenleg mindössze két autóbuszból áll.
Polcvizsgáló robotok kerültek lapátra egy amerikai áruházláncban
Az elmúlt években az amerikai áruházláncok közül a Walmart élen járt a különféle robotokkal való kísérletezésben. Ezért körülbelül 500 üzletében még polcvizsgáló robotokat is bevezetett, ezek az eladótérben gördülve folyamatosan figyelték az árukészlet feltöltöttségét.
A fejlesztéssel a Walmart csökkenteni kívánta a polcok figyeléséhez szükséges munkaerő számát, továbbá az illetékesek elképzelései szerint így ritkábban fogytak volna el a polcokról a termékek. Végső soron az árufeltöltők segítőiként tekintettek a robotokra, nem az emberek leváltása volt a cél.
Miért bukik a német autóipar? És hol javíthat Magyarország?
Máris megdőlt Mike Tyson rekordja, miután Lennox Lewis korábbi legyőzője 59 évesen ütötte ki ellenfelét
Itt az újabb Andrei Mangra botrány! Egy boltban balhézott a táncos
Beszakadt a forint, ez állhat a szabadesés hátterében
Házasság első látásra: Zolit tönkretette felesége
Szerződést bontott csapatkapitányával az Újpest
Mutatjuk a férfit, aki VV Fanni meggyilkolásáért ül börtönben – hét év után adott exkluzív videóinterjút
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj első szabadedzése élőben
Szoboszlai Dominik szenzációs szabadrúgása beleillik a sorba + videó
Gonosz volt a főispán?
Orosz légicsapás ukrán célpontok ellen: Drámai fordulat a határnál
Magyar Péter kínos magyarázkodásba kezdett, de nem volt benne sok köszönet
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.