Három telefongeneráció támogatása szűnhet meg jövőre

Az Origó szerint, mostanra kifejezetten kiöregedett modellekről van szó.

Forrás: origo.hu2020. 11. 23. 17:10
Generációk, modellek, leköszönő készülékek Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem olcsó mulatságok az iPhone-ok, de az új modellek megvásárlása esetén a vevők legalább hosszú szoftveres támogatásra számíthatnak, a kiadásukat követő öt évben tipikusan minden egyes biztonsági és funkcionális frissítés megérkezik rájuk. Ez értékállóvá és időtállóvá teszi a mobilokat, miközben egyes felső kategóriás androidos telefongeneráció mobiljairól a gyártóik szeretnek két-három év után inkább többé, mint kevésbé megfeledkezni.

Sokak nagy szerencséjére idén egyetlen iPhone sem ment nyugdíjba, a pár hete megjelent iOS 14 minden olyan mobillal kompatibilis, amelyre az iOS 13 is megérkezett. Az izraeli The Verifier beszámolója szerint jövőre már változik a helyzet, az iOS 15 nem lesz elérhető a 2015-ös évjáratú iPhone SE, iPhone 6s és iPhone 6s Plus készülékekre.

Generációk, modellek, leköszönő készülékek
Fotó: Pexels

Ez jelen pillanatban persze csak pletyka, ám a kiadvány az elmúlt években hiteles információkat szállított a témában, plusz a készülékek kora miatt is érthető volna a támogatásuk megszűnése: az iOS 15 megérkezésének várható idejére már körülbelül hat évesek lesznek az érintett telefonok.

Az eredeti cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Szinte csak iPhone-t használnak az amerikai tinik

A héten érkezett egy felmérés, amely alapján a jelenleg androidos mobillal rendelkező amerikaiak harmada hajlandó megfontolni a napokon belül bemutatkozó iPhone 12 mobilok valamelyikének a megvásárlását, ráadásul javarészt teljesen racionális okokból gondolkodnak a váltáson.

Most egy ennél masszívan meghökkentőbb adat jött az USA-ból, a Piper Sandler 9800 fős mintán elvégzett kutatása szerint az amerikai tinik 86 százaléka iPhone-t használ, ami rekordmagas arány. Ráadásul gigantikus a márkahűségük is, 89 százalékuk tervezi azt, hogy következőre iPhone mobilt vásárol, vagy vetet magának a szüleivel – írja az Origo.

Hazai szemmel abszolút megdöbbentő arányokról van szó, hiszen Magyarországon luxuscikknek mondható az iPhone, ráadásul a státuszszimbólum jellegét erősen növelték az elmúlt évek jelentős áremelései. Viszont ez egyáltalán nem igaz az Egyesült Államokban, ott az iPhone népmobilnak minősül, a Counterpoint piackutató intézet szerint az idei második negyedévben eladott okostelefonok 46 százaléka az Apple terméke volt.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.