A japán SoftBank technológiai csoport tárgyalásokat folytat az amerikai Boston Dynamics robotfejlesztő vállalat eladásáról a dél-koreai Hyundai Motor Co. autógyártó konszernnel a Bloomberg üzleti hírügynökség belső vállalati forrásokra támaszkodó hétfői jelentése szerint.
A Bloomberg hírügynökség értesülése alapján a mintegy egymilliárd dollárra becsült tranzakció keretében a dél-koreai Hyundai autógyár teljes ellenőrzést kapna a Boston Dynamics robottechnológia vállalat felett. A források szerint a tárgyalások folyamatban vannak és egyáltalán nem biztos, hogy sikerrel zárulnak.
A hírügynökség érdeklődésére a három vállalat egyike sem erősítette meg az értesülést. A Hyundai email üzenetben közölte, hogy „folyamatosan keresi a befektetési és együttműködési lehetőségeket”. A Boston Dynamics pedig azt közölte, hogy „fejlesztési eredményei folyamatosan felkeltik potenciális befektetők és együttműködő partnerek érdeklődését”.

Fotó: MTI/EPA
A Boston Dynamics technológiai fejlesztő vállalatot a Massachusetts Institute of Technology műegyetem alapította a 90-es években és önállóan működött egészen 2013-ig, amikor felvásárolta a Google. A SoftBank tulajdonába pedig 2017-ben került át a cég. A Boston Dynamics magas innovációs tartalmú, de csekély kereskedelmi értékkel bíró fejlesztési eredményeket ért el működése során és jelenleg sem dolgozik nyereségesen.
A dél-koreai Hyundai viszont magas használati értékkel rendelkező gyári összeszerelő robotokat állít elő.
Rajtautomatikát is kap a 204 lóerős Hyundai kisautó
A Smartstream generációhoz tartozó 1,6 literes négyhengeres turbómotort kapja a Hyundai i20 N, a csúcsteljesítmény 204 lóerő (5500-6000/perc), a maximális nyomaték 275 Nm (1750-4500/perc). A turbót bekötötték a motor vízkörébe, 350 bar-os nyomáson dolgozik a benzinbefecskendezés, a szívó- és kipufogó oldalon is változó szelepvezérlést alkalmaznak. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó szerkezetét megerősítették, hogy a rendszeres rajtautomatika-használatot is kibírja, külön kapcsolóval aktiválható a fordulatszám-szinkronizálás, felár ellenében részlegesen önzáró differenciálművet is adnak (N Corner Carving Differential). A saját tömeg mindössze 1190 kg, így a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 6,7 másodpercig tart, az elérhető csúcssebesség 230 km/óra. A vezetési élményt az egyedileg hangolt, módosított geometriájú, 10 mm-rel csökkentett hasmagasságot adó sportfutómű és a motorvezérlő- és menetstabilizáló elektronikára is ható üzemmódválasztó javítja, utóbbinak sport-üzemmódja is van és akár teljesen kikapcsolható. Közvetlenebb áttételezésű lett a kormánymű, 12 ponton erősítették meg a karosszéria szerkezetét. A 18 colos felnikre kifejezetten ehhez az autóhoz készített 215/40 méretű Pirelli P-Zero abroncsokat szerelnek amelyek HN jelölést kapnak – utóbbi a Hyundai N almárkára utaló jelzés.