Kétség sem férhet hozzá, hogy a váratlan gigasiker Among Us mellett a Cyberpunk 2077 az év másik legemlékezetesebb játéka, de sajnos nem csak a megfelelő okokból. A The Witcher szériát jegyző CD Projekt RED nyílt világú címe iránt akkor volt az érdeklődés, hogy nyolcmillió példány fogyott belőle előrendelésben, a bő felük ráadásul számítógépes kópia volt, ami előrendelési rekordot jelent. Ezzel a játék már a piacra kerülése előtt visszahozta a teljes fejlesztési és reklámozási költségét.

Fotó: Pexels
Sajnos a december 10-i megjelenésekor jött a sokk: az előző napon elérhetővé vált, a játékot alapvetően nagyon dícsért teszteknek megfelelően valóban irtózatosan bugos a termék, ráadásul a lengyel fejlesztőcég eltitkolta, hogy a PlayStation 4 és az Xbox One alapkonzolokon futó verziói mennyire súlyos teljesítménybeli gondokkal küzdenek. Emiatt végül még a PlayStation Store-ból is törölték, átmenetileg nem vásárolható meg digitális formában a Sony egyetlen konzoljára sem.
A problémák miatt kitört parádé persze nem tett jót a CD Projekt részvény-árfolyamának, azonban a vállalat most talált módot a befektetők lenyugtatására: a közleménye szerint minden botrány ellenére a kiadását követő tíz napban 13 millió példány fogyott a játékból.
Ebben benne vannak az előrendelések és a pénzvisszatérítések is, azaz ténylegesen ennyi kópia van belőle a játékosoknál.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Bocsánatot kért a Cyberpunk 2077 miatt a CD Projekt
A The Witcher 3-mal befutott CD Projekt RED a napokban megjelent új játéka alapvetően gigantikus kritikai sikert aratott, ráadásul már a megjelenése előtt visszahozta a komplett fejlesztési- reklámköltségét, előrendelésben nyolcmillió példányt sikerült eladni belőle.
Ettől függetlenül súlyos gondok vannak a Cyberpunk 2077-tel: minden platformon jobb esetben csak kellemetlen vagy vicces, rosszabb esetben viszont akár egyes küldetések teljesítését is megakadályozó bugok találhatóak benne.