Nagy bejelentéssel rukkolt elő a Google, tervei szerint a jövő év folyamán a tőle származó követősütik kivezetésével párhuzamosan befejezi az internetezők klasszikus, meglátogatott weblapok alapján történő profilozását. Ettől függetlenül továbbra is személyre szabott reklámokat kíván megjeleníteni az internetezők számára, ám ezt a privacy sandbox nevű rendszerén keresztül fogja végrehajtani.
A megoldás lényege az, hogy a reklámok személyre szabására használt információk nem hagyják el az internetezők számítógépeit és mobileszközeit. Ennek köszönhetően a Google hirdetései továbbra is relevánsak maradhatnak, azonban nem kerülnek ki olyan adatok a netezők eszközeiről, amelyek átadásától egyre inkább ódzkodnak a felhasználók.

Fotó: Pexels
A privacy sandbox egy böngészőkbe beépített keretrendszer, amelyet bármely hirdetőcég használhat majd, így mások is követhetik a Google példáját a magánszférát meglehetősen tisztelő, ám mégis célzott hirdetések megjelenítésében.
Egyelőre nem világos, hogy a Chrome mellett melyik másik böngészők támogatják majd a megoldást, továbbá garantáltan lesznek viták az iparági szereplők között arról, hogy a Google találmánya ténylegesen milyen mértékben javítja a netezők magánszférájának védelmét. Nem érdemes elfelejteni, hogy a Google javarészt internetes hirdetések megjelenítéséből él, a privacy sandbox kifejlesztésére a reklámblokkolók és követésblokkolók használatának rohamos terjedése miatt szánta rá magát.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Fellázadtak a hírportálok a Google cenzúrája ellen
Svédország öt legnagyobb alternatív, ellenzéki hírportálja leállította oldalát, hogy így tiltakozzon a Google cenzúrája ellen és felszólította a kormányt, hogy védjék meg a szólás- és véleménynyilvánítás szabadságát a digitális cenzúrától, miután
a Youtube törölte az egyik legnagyobb, 65 ezer követővel rendelkező ellenzéki médium fiókját és összes tartalmát.
A médiumok közös közleményükben kifejtik, a Google külön állami támogatásokban részesül a baloldali kormánytól és „szabotálni akarja az ellenzéki médiát”.