Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás – jelentette a Jediót Ahronót című újság hírportálja, a ynet vasárnap.

Deák Dániel: Puzsért a sajátjai verték fejbe! – videó
Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás – jelentette a Jediót Ahronót című újság hírportálja, a ynet vasárnap.
A StoreDot nevű startup olyan litium-ion alapú akkumulátort fejlesztett ki, amelynek feltöltési ideje versenyképes a hagyományos autók tankolási idejével, ugyanis mindössze öt perc alatt eljut a teljes lemerültségtől a teljesen feltöltött állapotig.
„Az újítás megszünteti az akkumulátorok órákig tartó utántöltését, teljesen megváltoztatjuk az elektromos autók vezetői élményét, felszámoljuk a 'távolsági szorongást', vagyis a félelmet, hogy elakadnak energia nélkül az autópályán” – nyilatkozta a céget alapító Doron Myersdorf találmányukról.
Négy jelentős nemzetközi befektető támogatja a StoreDot fejlesztését: a Daimler német autógyártó, az Egyesült Királyságból a British Petroleum, a dél-koreai Samsung és a japán TDK elektronikai vállalat.
Myersdorf 2012-ben alapította meg vállalkozását, amely korábban, az autók meghajtását biztosító akkumulátorok előtt telefonokon, drónokon és elektromos rollereken tesztelte újfajta akkumulátorait.
A StoreDot újítása a könnyű, újratölthető és nagy teljesítményű lítium-ion elemek technológiáján alapul, amelynek feltalálásáért 2019-ben az amerikai John Goodenough, a brit Stanley Whittingham és a japán Akira Yoshino kémiai Nobel-díjat kapott.
„Megpróbáltuk bemutatni, hogy ha kicserélünk néhány anyagot egy lítium-ion akkumulátorban, akkor öt perc alatt feltölthetővé válhat” – mondta a mérnök képzettségű cégvezető.
A rendkívül gyors töltési képesség elérése érdekében többek közt szilíciumra váltották a lítium-ion elem negatív pólusán az addig alkalmazott grafitot. Már több száz prototípusukat tesztelik a különböző gyártó cégek.
Jelenleg akkumulátoraik olcsóbban előállítható, második generációját fejlesztik, és elkezdték kidolgozni a későbbi tömeggyártáshoz szükséges eszközöket, gépeket is, hogy megpróbálják lerövidíteni a bevezetésükhöz szükséges időt.
Az elektromos autók kevésbé környezetszennyezőek, de egyelőre sokkal drágábbak a hagyományos benzinmotoros gépjárműveknél. A 2019-ben a világon eladott autóknak csak 2,9 százaléka volt elektromos meghajtású a Nemzetközi Energia-ügynökség adatai szerint.
Az újgenerációs akkumulátorok bevezetését késleltetheti, hogy át kell alakítani miattuk a már felállított töltőállomásokat, amely kapacitásuktól függően 1500 és 10 000 dollár közötti összeget jelenthet állomásonként. Ráadásul élettartamuk csak 3000-3500 feltöltést biztosít, és elöregedésük utánra ki kell dolgozni a lítium-ion akkumulátorok újrahasznosításának rendszerét, ahogy azt a savas ólomakkumulátorok esetében is megtették.
A borítókép illusztráció
Deák Dániel: Puzsért a sajátjai verték fejbe! – videó
Szívszorító fotó kering a neten: Ezt az eltűnt kétéves kislányt keresik nagy erőkkel
Egy héttel halála előtt hozta világra gyönyörű kisfiát a vajtai tragédiában meghalt Niki
Szijjártó Péter: egy bátor és szuverén döntéssel új kőolajvezeték épül Magyarország és Szerbia között
Változik a benzin és a gázolaj ára, erre készülj a benzinkutaknál!
Válaszút előtt állnak a szavazók: most kell majd okosan dönteni Ukrajna kapcsán (VIDEÓ)
Nagy Ervin vérlázító arroganciája okozhatja Magyar Péter vesztét
A klubért mindent! – több mint 27 millió eurót dobtak össze a St. Pauli drukkerei
Pesics megszólalt a derbi előtt, Kubatov Gábor is szóba került
Szoboszlai Dominikba belerúgtak Madridban Arda Güler éjszakai gólpassza után + videó
A legrejtélyesebb élőlény: nem növény, nem gomba de nem is állat
Elfogyott az oroszok türelme, lebuktatták Ukrajnát
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.