Tavaszi nagytakarítást tartott a Twitch, ennek keretében a legnagyobb játékstreamelő szolgáltatás megpróbálta kitiltani a valódi felhasználók helyett szoftveres botok által használt felhasználói fiókokat. Ezek többféle célt szolgálhatnak, egyes streamerek például a készítőiknek fizetve botokkal szereznek maguknak látszólag nagyobb követőtábort és nézettséget, de a chatfelület spammelését is gyakran ezekkel végeztetik a trükközők.

Fotó: Pexels
A purgálás során a Twitch automatizált módszerrel olyan 7,5 millió botok által használt felhasználói fiókot detektált és tiltott le. Ennek következtében még a kisebb csatornák is több száz vagy ezer hamis követővel lettek szegényebbek, egyes kiemelkedően népszerű személyiségek pedig milliókat veszítettek a feliratkozói számaikból. Az ötödik legnagyobb követői táborral rendelkező Félix „xQc„ Lengyel követőszáma 2,2 milliós mínusszal 5,9 millióra esett vissza, míg Chance „Sodapoppin” Morris 2,8 milliót bukott, ami 45%-os visszaesést jelent.
Az óriási veszteségek még nem jelentik automatikusan azt, hogy a kérdéses streamerek piszkosan játszva követőket vásároltak volna maguknak, a puszta népszerűségük valószínűvé teszi, hogy a szolgáltatásba beregisztrált botok automatikusan feliratkoznak a csatornáikra.
A Twitch jogi lépéseket kíván tenni a felületén botos manipulációt és spammelést kínáló szolgáltatások üzemeltetői ellen.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: Pexels
Szülőknek készült gyorstalpaló a közösségi médiából
A Digitális Jólét Program Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS) és a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszéke összesen huszonegy közösségi médiás platformhoz, játékhoz és csevegőalkalmazáshoz készített tájékoztatót a fiatalok biztonságos internethasználatának előmozdítása érdekében.
A főképp szülőknek szóló kiadvány összeállításában olyan egyetemi hallgatók vettek részt, akik maguk is aktív felhasználói ezeknek a felületeknek.
Ezek a legnépszerűbb közösségimédia-felületek a világon
A statista.com felmérése szerint a világon a legnépszerűbb közösségimédia-platform a Facebook, 2 milliárd 740 millió felhasználóval. Ezt követi a YouTube, a WhatsApp, a Facebook Messenger és az Instagram.