Nem kevesebb, mint 32 százalékkal nőtt éves összehasonlításban a személyi számítógépek eladása a világpiacon az első negyedévben – derül ki az erdon.ro cikkéből.
Ez az adatgyűjtés kezdete óta a leggyorsabb ütem,
ami mögött elsősorban az alacsony bázisérték áll – közölte az amerikai Gartner piackutató cég. Az első negyedévben 69,9 millió személyi számítógépet értékesítettek, számuk lehetett volna magasabb is, ha nem hátráltatta volna a gyártást a félvezető áramkörök hiánya.

„A 2020 eleji szállítási fennakadások nélkül a negyedéves növekedés mértéke kisebb lenne. A félvezető áramkörök hiánya ugyanakkor most is hátrányosan befolyásolja a beszállítói láncok működését, nem ritkán négyhavi késlekedést okozva a megrendelések teljesítésében” – mutatott rá Mikako Kitagawa, a Gartner kutatási igazgatója. Ő megalapozottnak tartja azt a feltételezést, hogy
a személyi számítógépek iránti kereslet az otthoni munkát szorgalmazó járványvédelmi korlátozások enyhülését követően is élénk marad.
A gyártók viszont szoros figyelemmel követik az események alakulását annak megelőzése érdekében, hogy túl nagy készleteik halmozódjanak fel.
A piacvezető az eladásokban az első negyedévben is a Lenovo volt
17,548 millió, az egy évvel korábbinál 42,3 százalékkal több személyi számítógép értékesítésével. Piaci részesedését pedig 25,1 százalékra növelte 23,3 százalékról. A Lenovo jórészt annak köszönhette eladásainak messze a piaci átlag feletti növekedését, hogy alkatrészeinek nagy részét „házon belül” gyártja, így nem volt annyira kitéve a félvezető áramkörök hiányának, mint a többi gyártó.
A rangsorban a második a HP
volt az első negyedévben 14,963 millió személyi számítógép eladásával, ami a piaci átlagnál nagyobb 34,6 százalékos növekedéssel 21,4 százalékra bővítette piaci részesedését 21,0 százalékról. A tavalyi első negyedévi visszaesés a HP-t érintette a leghátrányosabban, az idei nagy növekedés tehát jórészt az alacsony bázisnak tulajdonítható.
A harmadik helyen álló Dell 12,9 százalékkal növelte eladásait
11,542 millióra, piaci részesedése így 16,5 százalékra csökkent 19,3 százalékról. A Dell átlag alatti növekedése az üzleti célú számítógépekre kihegyezett termékportfóliójának tulajdonítható. Így kimaradt a lakosság körében népszerű termékcsaládok forgalmának robbanásszerű növekedéséből.
Bőven a piaci átlag felett növelte eladásait az Apple,