Hónapok óta tartó pletykálást megerősítve a Google és a Samsung a héten bejelentették az okos órák piacán való stratégiai együttműködésüket. Ennek keretében a dél-koreai gyártó jövőbeli okosórái Tizen helyett Google Wear OS-t futtatnak majd, a rendszer fejlesztéséhez pedig aktívan hozzá fognak járulni a Samsung mérnökei és dizájnerei, így a remények szerint sokat fejlődhet a Google okosórás rendszere.
Mindebben a Samsung számára az a ráció, hogy így sokkal több harmadik fél által készített app lesz elérhető az okosóráira. A Tizent nagyon elhanyagolták ezen a téren az érintettek, és a cég nem is tudott mit kezdeni a problémával, így a vevők igényeinek jobb kiszolgálása és a versenyképességének megőrzése céljából rákényszerült a Google szoftverére való átállásra.
Az üzlet kapcsán felmerült gyakori kérdésre válaszolva a Samsung most leszögezte, hogy kizárólag az okosóráin fejezi be a Tizen használatát, az okostévéin továbbra is marad a saját megoldásánál.
Ez érthető annak fényében, hogy tévéken kiváló támogatásnak örvend a Tizen, ráadásul tavaly a világszerte aktívan használt televíziók 12,7 százalékán futott, ezzel pedig a piacvezető szoftveres platformnak bizonyult.
A második legnépszerűbb rendszer 7,3%-kal az LG WebOS lett, a harmadik helyre pedig holtversenyben 6,4%-kal a Sony PlayStation és az Amazon Fire TV futottak be.

Az okos eszközökről szóló eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Már rendelhetőek a dél-koreai gyártó csúcstévéi
A tévén évtizedekig csak filmeket, sorozatokat és más műsorokat néztek a felhasználók, mára viszont konferenciahívásokat bonyolítanak és edzőközpontként is funkcionálnak a Samsung csúcstévéi. A múlt évben számos funkciót használtak első alkalommal, ez pedig megváltoztatta azt, ahogy a készülékeikre tekintenek – írta korábban az Origo.
A cikk IDE kattintva olvasható tovább.