Nem csoda, hogy ezen a területen óriási a verseny, hiszen aki itt sikereket tud elérni, az hatalmasat kaszálhat. Az elmúlt egy évtizedben ez a piac elképesztő átalakuláson ment át. A korábbi nagy nevek közül mostanra már csak a Samsung és az Apple maradt komoly tényező. Jó néhány egykor meghatározó szereplő marginalizálódott vagy eltűnt, mint például a Blackberry, a Nokia, a Sony, a Motorola vagy épp a szegény LG. A helyükre pedig új harcosok nyomultak be, így például a Huawei, a semmiből feltűnő Xiaomi vagy az a cég, amelyet szinte csak a beavatottak ismernek, pedig mégis a világ egyik legnagyobb telefongyártója globálisan, a BBK Electronics – olvasható az Origo cikkében.

Fotó: ORIGO
Hosszú út
A történet 1995-ig nyúlik vissza, hiszen egy kínai üzletember, Duan Yongping ebben az évben alapította.
Az ezredforduló környékén viszont meleggé vált a talaj, ugyanis ezekben a szektorokban egyre több vetélytárs bukkant fel, köztük olyan hatalmas cápák, mint például a Sony. Duan Yongping ekkor úgy döntött, hogy átalakítja a céget, és ezzel egy időben a vállalat a telekommunikációs megoldások felé fordult. Ekkoriban a BBK már meglehetősen erősnek számított, Duan Yongping például simán ki tudott fizetni 621 000 dollárt, hogy egyik nagy példaképével, az amerikai befektetési guru Warren Buffett-vel vacsorázzon.
2004-ben megalapította az Oppo márkát, amely a kezdeti útkeresés után hamarosan megtalálta a helyét a telefonos szegmensben, és 2009-ben létrehozták a Vivo brandet, amely szintén ezen a területre lépett be termékeivel. A BBK vezetése hamar rájött, hogy az okostelefonok jelentik a jövőt, és e két márkával óriási piaci részesedésre tettek szert Kínában úgy, hogy a világ más tájain ezek a nevek gyakorlatilag ismeretlennek számítottak. De hazai pályán irgalmatlan erős pozíciókra tettek szert, köszönhetően annak is, hogy a fejlesztésre is ráfeküdt a cég. Tehát a gyártókapacitás mellett egy kutatási központot is kiépített, aminek következtében nemcsak olcsó, belépő szintű, hanem nagy tudású, drága készülékekkel is színre tudtak lépni. Mindez megteremtette a hátteret a külföldi terjeszkedéshez, amelyben kulcsszerepet szántak a OnePlus modelleknek.