Ez a cég a világ egyik legnagyobb telefongyártója

Az nem is lehet kérdés, hogy mostanra az okostelefonok szektora a legfontosabb a fogyasztói elektronikai iparágban. Évről évre döbbenetes mértékű növekedést produkál ez a szegmens, amely 2020-ban elérte a 410 milliárd dollárt, azaz ekkora értékben adtak el ilyen típusú készülékeket.

Forrás: ORIGO.HU2021. 05. 24. 21:47
null
A Realme márka is a BBK Electronics birodalom egyik tagja. Forrás: ORIGO
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csoda, hogy ezen a területen óriási a verseny, hiszen aki itt sikereket tud elérni, az hatalmasat kaszálhat. Az elmúlt egy évtizedben ez a piac elképesztő átalakuláson ment át. A korábbi nagy nevek közül mostanra már csak a Samsung és az Apple maradt komoly tényező. Jó néhány egykor meghatározó szereplő marginalizálódott vagy eltűnt, mint például a Blackberry, a Nokia, a Sony, a Motorola vagy épp a szegény LG. A helyükre pedig új harcosok nyomultak be, így például a Huawei, a semmiből feltűnő Xiaomi vagy az a cég, amelyet szinte csak a beavatottak ismernek, pedig mégis a világ egyik legnagyobb telefongyártója globálisan, a BBK Electronics – olvasható az Origo cikkében.

A Realme márka is a BBK Electronics birodalom egyik tagja.
Fotó: ORIGO

Hosszú út

A történet 1995-ig nyúlik vissza, hiszen egy kínai üzletember, Duan Yongping ebben az évben alapította.

Az ezredforduló környékén viszont meleggé vált a talaj, ugyanis ezekben a szektorokban egyre több vetélytárs bukkant fel, köztük olyan hatalmas cápák, mint például a Sony. Duan Yongping ekkor úgy döntött, hogy átalakítja a céget, és ezzel egy időben a vállalat a telekommunikációs megoldások felé fordult. Ekkoriban a BBK már meglehetősen erősnek számított, Duan Yongping például simán ki tudott fizetni 621 000 dollárt, hogy egyik nagy példaképével, az amerikai befektetési guru Warren Buffett-vel vacsorázzon.

2004-ben megalapította az Oppo márkát, amely a kezdeti útkeresés után hamarosan megtalálta a helyét a telefonos szegmensben, és 2009-ben létrehozták a Vivo brandet, amely szintén ezen a területre lépett be termékeivel. A BBK vezetése hamar rájött, hogy az okostelefonok jelentik a jövőt, és e két márkával óriási piaci részesedésre tettek szert Kínában úgy, hogy a világ más tájain ezek a nevek gyakorlatilag ismeretlennek számítottak. De hazai pályán irgalmatlan erős pozíciókra tettek szert, köszönhetően annak is, hogy a fejlesztésre is ráfeküdt a cég. Tehát a gyártókapacitás mellett egy kutatási központot is kiépített, aminek következtében nemcsak olcsó, belépő szintű, hanem nagy tudású, drága készülékekkel is színre tudtak lépni. Mindez megteremtette a hátteret a külföldi terjeszkedéshez, amelyben kulcsszerepet szántak a OnePlus modelleknek.

Nemzetközi terjeszkedés

A OnePlus márkát 2013-ban hozták létre, és természetesen ez is a BBK istálló tagja. A OnePlus brandnél eltérően a megszokott kínai stratégiától rögtön a felső kategóriával nyitottak. Azaz kegyetlen jó hardverrel és képernyővel ellátott készülékekkel léptek színre, amivel az újdonságokra fogékony, techmániás közösség körében azonnal sikert arattak. A OnePlusnak sikerült az, amiről a legtöbb cég csak álmodozhat: kultikus státuszba került, és kialakult egy kicsi, de elhivatott rajongói magja már az első időszaktól. Bár a cég termékeit sokáig nálunk nem lehetett megvásárolni a boltokban, ennek ellenére hazánkban is létrejött a OnePlus fanatikus közösség, ami jól mutatja a márka erejét.

E stratégia szellemében született meg 2018-ban a Realme, amely idén hivatalosan is megérkezett Magyarországra. 2019-ben pedig életre hívták a család legfiatalabb tagját az IQOO személyében. Ez utóbbi érdekessége, hogy deklaráltan azért hozták létre, hogy meghódítsák vele az indiai piacot, majd ott stabil bázist építve terjeszkedjenek tovább.

Együtt és mégis külön

Jelenleg tehát a BBK Electronics kötelékébe öt nagy konzumer brand tartozik, az Oppo, a Vivo, a OnePlus, a Realme és az IQOO. Ezek hivatalosan nincsenek is kapcsolatban egymással, és az irányításukba nem is szól bele a BBK vezetősége, a gyártásban, fejlesztésben és az értékesítési lánc kiépítésében viszont aktív segítséget nyújtanak. Az alvállalatok élén erős, karizmatikus vezetők állnak, akiknek szintén önálló „karaktert” építettek fel, ami koncepcionális lépésnek tűnik, és ezzel is azt próbálják jelezni, hogy itt (legalábbis valamelyest) független cégekről van szó.

Nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy elképzeljük, hogy ezek a brandek együtt milyen hatékonyan tudják kiszorítani riválisaikat bizonyos piacokról. Illetve természetesen a logisztika során is óriási segítséget nyújt a közös és stabil háttér.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.