A szolgáltató központok jól jártak a home office-szal

Néhány éve még a vidéki irodák nyitásában látták a szolgáltató központok a munkaerőhiány megoldását, ma már azonban csak kevesen tervezik a költözést – írja a VG.

Forrás: Vg.hu2022. 02. 08. 9:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Talpra állt tavaly az üzleti szolgáltató központok (SSC) magyarországi szektora, a vállalatok zöme már bővíti a létszámát, csak nagyon kevés cégnél van életben toborzási stop

– mondta a VG-nek Kelliár Zsolt, a magyarországi HR tech startupok, a Talentuno és az SSC Heroes alapítója és vezérigazgatója.

Az ágazat lendületét szerinte az is jól mutatja, hogy a területen tavaly több mint húsz befektetési döntés született: vagy új cég kezdi meg a működését, vagy egy már meglévő bővít.

Ez egyben azt is mutatja, hogy még mindig van növekedési lehetőség a magyarországi piacon.

A járvány ugyanis nemcsak megismertette széles körben a hazai társadalommal a home office intézményét, de át is alakította nagyon sok vállalat mindennapi működését, és a munkavállalók igénye is növekszik az otthoni munkavégzés lehetőségére.

Szintén a járvány és a home office számlájára írható, hogy sok biztos nyelvtudású szakember kezdett el Magyarországról külföldre dolgozni, nagy nemzetközi cégeknek, nyugati bérekért. Nem sok esély van arra, hogy visszatérnek egy hazai SSC-hez – olvasható a VG cikkében.

Ám ez a két trend lehet a szolgáltató központok nagy lehetősége is. A járvány előtt csak az SSC-k 20–30 százaléka volt nyitott a home office-ra – ennek egyébként technikai okai is voltak –, ma már azonban nem tud Kelliár Zsolt olyan vállalatról, amelynél ne vezették volna be valamilyen szinten az otthoni munkavégzést. Ahol ugyanis megvalósítható a százszázalékos home office, ott a vidéki munkavállalóknak is megnyílnak a pozíciók, márpedig éppen a vidék a hazai SSC-k legnagyobb munkaerő-tartaléka. Az elmúlt években – magyarázta a szakember – több központ hozta meg azt az egyébként nehéz döntést, hogy vidéken nyit irodát, és bár növekednek is szépen, de tavaly már egyetlen vállalat sem követte a példájukat.

Az a néhány szolgáltató központ ugyanis, amelyeknél teljes a home office, vagy csak havi néhány alkalommal kell bejárni, a múlt évben már olcsóbban és gyorsabban tudott felvenni vidéki munkavállalókat – írják.

Meglehetősen intenzíven emelték tavaly a bért is a szolgáltató központok, általában tíz százaléknál nagyobb mértékben, de volt példa haarmincszázalékosra is. A szakemberkereslet- és kínálat között növekvő szakadék is növeli a fizetéseket: míg juniorokat viszonylag egyszerűen találnak a cégek, tapasztalt szakembereket csak nagyon nehezen. De a toborzók iránt is óriási az igény, tavaly kétszer annyi ilyen szakembert kerestek a cégek, mint ahányan összesen dolgoznak a magyar piacon.

Fotó: VG

A teljes cikk ITT olvasható tovább.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Rosta Tibor)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.