A motorosok általában féltve őrzik és ápolják kedvencüket, de vajon mindenki tudja, hogyan kell „téliesíteni” a vasparipáját, ha jön a komolyabb lehűlés és már biztos, hogy a járgány jó pár hónapig nem gurul az aszfalton? A Metropol összeszedte, mi az, amit muszáj elvégezni, mielőtt átengedhetjük a motort téli álmának.
Alap
Takarítsuk le! Rakjuk el tisztán, sár- és koszmentesen, hogy ne korrodálódjon.
Legyen lophatatlan
A lopás elleni védelem kulcsfontosságú a téliesítés idején. Azon túl, hogy megpróbálhatjuk leláncolni, érdemes olyan applikációt is bevetni a védekezésebe, ami elektronikus úton is őrizheti járgányunk nyugodt téli álmát.
Tárolás
Olyan helyet igyekezzünk neki találni, ahol csapadék és fagy nem tehet benne kárt. Ha nem tudjuk zárt helyre tenni a motort, akkor ajánlott egy erre a célra gyártott ponyvával becsomagolni.
Gumi
Régebben azt javasolták, bakoljuk fel a motort, de a mai gumiknál ez már nem életbevágó, sőt, a szakemberek úgy gondolják, az a helyes, ha egy kicsit túlfújjuk a kerekeket.
Akkumulátor
Vegyük ki az aksit, amire tegyük rá az akkuőrt, ami életben tartja tavaszig.
Üzemanyag
Legyen majdnem tele a tank, amihez, ha úgynevezett stabilizáló adalékot adunk hozzá, akkor nagy meglepetés nem érhet minket az első rügyfakadáskor.
Hajtás
A lánchajtású motorok láncát spray-jel, petróleummal vagy WD-40-nel is megtisztíthatjuk.
Olaj
6 ezer kilométerenként javasolt olajat cserélni. Ha ehhez közelítünk, inkább töltsük fel a motorunkat új kenőanyaggal. Csak akkor maradjon benne a használtolaj, ha az még viszonylag frissen került bele.
Folyadékok
Kétévente kell cserélni a hűtő- és fékfolyadékot, ha ez tavaszig aktuálissá válna, érdemes ezt még a kétkerekű eltétele előtt elvégezni.