Bár a gyermeknevelés magánügy, a közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.
![](https://zoe-static.mediaworks.hu/vol1/images/18235167_auto_resized.jpg)
Egy X. kerületi iskolát fenyegetett meg robbantással egy kisfiú
Bár a gyermeknevelés magánügy, a közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.
A kutatásában résztvevők többsége fiatal, 25-35 év közötti, egygyermekes anyuka, egy éven aluli gyermekkel. A válaszokból látszik, hogy módjával, okkal és okosan használják a közösségi médiát, hiszen
a válaszadók fele csupán néhány havonta posztol a gyerekről,
alig 27% az, aki havonta, és elenyésző azoknak a száma, akik ennél rendszeresebben mutatják meg gyermeküket a nagyvilágnak.
A tudatosság a mások által posztolt képeken is visszaköszön: a résztvevők 36%-a senkinek nem engedi, hogy a gyerekével vagy a gyerekéről posztoljon, 56%-nál pedig egyáltalán nem is jellemző, hogy a család vagy a barátok a gyerekről posztolnának, ami azért üdítő szám, mert a kölcsönös tisztelet egyre jellemzőbb az anyukák közvetlen környezetében is.
A válaszadók 75%-a tart tőle, hogy gyermeke képei illetéktelen kezekbe kerülnek. Ezt a tartózkodó álláspontot táplálhatják
a közelmúltban kirobbant pedofil-botrány kapcsán napvilágra került riportok,
amelyek felfedték, sokan az ismerősök Facebook profilját használják forrásnak, vagy a publikusra állított képeket egy egyszerű kereséssel letöltik. Talán ezért is van az, hogy a kutatásban résztvevők inkább a történeteket használják, és elővigyázatosságból csak Facebook vagy Instagram Story-ba töltenek fel képet gyermekükről. A történetek 24 óráig láthatók csak, és bár képernyőfotó készíthető róla, mégis valamelyest biztonságosabb alternatívának mutatkoznak az idővonalra feltöltött képekkel szemben.
A válaszokból az is kiderül, hogy a döntő többségnél látszik a gyerek arca, viszont az anyukák odafigyelnek az egyéb tényezőkre. A résztvevők közel 90%-a gondosan odafigyel arra, hogy a gyermek minden fotón felöltözve szerepeljen, teljes ruházatban, sőt, arra is ügyelnek a szülők, hogy a baba ne szerepeljen kompromittáló vagy félreérthető pózokban, és lehetőség szerint más szülő gyereke se szerepeljen a képen.
A posztoláson kívül az édesanyák másik dilemmája az a rengeteg információ, amelyet az interneten találhatnak gyereknevelés és babás témák kapcsán.
Mindenkinek van egy tuti tippje és mindenki jobban tudja – tudni véli –, mi a legjobb a gyereknek.
Bár a babás-mamás csoportok és fórumok látszólag pörögnek, a válaszadók mindössze negyede az, aki aktív felhasználója az ilyen online közösségeknek. Azok a válaszadók azonban, akik aktívak, nagyon hasznosnak találják ezeket a csoportokat, és sok segítséget kaptak már innen.
Az influenszerek virágkorában a celebanyukák is nagyon hasítanak, mégis, a kutatásban résztvevők nagy többsége (70%) nem követ híres mamikat egyetlen közösségi csatornán sem.
A közösségi média által gyakorolt nyomás kapcsán az anyukák nagyjából egy véleményen vannak: 75%-uk gondolja úgy, hogy nem rosszabb anyuka, mint Facebookon vagy Instagramon látott anyatársai.
Egy X. kerületi iskolát fenyegetett meg robbantással egy kisfiú
A Manchester City igyekezett, a Liverpool nem, az Arsenal lemaradt
Most jött: magasra csaptak a lángok Budapesten, ég a Puskás Ferenc Stadion
Kezdetét vette a végjáték: Ausztria, Magyarország és Szlovákia szövetsége megakadályozhatja Zelenszkij ámokfutását
Orosz források szerint itt lesz a közelgő Trump-Putyin találkozó
Egyre nagyobb a nyomás Zelenszkijen + videó
A Soros-hálózathoz kapcsolódik a nemváltás miatt letartóztatott doktornő
Drága olajspray helyett itt a házi változat: rengeteget spórolsz ezzel a trükkel!
Új brüsszeli kamubizottság, újabb kettős mérce
Bruti nagyot tüntet
Balkáni sértés: Luka Doncicot megfosztották a neki kedves élvezettől
Budapesten Kady utóda! A Qarabag védekező középpályása, Júlio Romão az orvosi vizsgálatok után szerződhet a Fradihoz
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.