Bár a gyermeknevelés magánügy, a közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.
Havazás jön, mutatjuk, hol!
Bár a gyermeknevelés magánügy, a közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.
A kutatásában résztvevők többsége fiatal, 25-35 év közötti, egygyermekes anyuka, egy éven aluli gyermekkel. A válaszokból látszik, hogy módjával, okkal és okosan használják a közösségi médiát, hiszen
a válaszadók fele csupán néhány havonta posztol a gyerekről,
alig 27% az, aki havonta, és elenyésző azoknak a száma, akik ennél rendszeresebben mutatják meg gyermeküket a nagyvilágnak.
A tudatosság a mások által posztolt képeken is visszaköszön: a résztvevők 36%-a senkinek nem engedi, hogy a gyerekével vagy a gyerekéről posztoljon, 56%-nál pedig egyáltalán nem is jellemző, hogy a család vagy a barátok a gyerekről posztolnának, ami azért üdítő szám, mert a kölcsönös tisztelet egyre jellemzőbb az anyukák közvetlen környezetében is.
A válaszadók 75%-a tart tőle, hogy gyermeke képei illetéktelen kezekbe kerülnek. Ezt a tartózkodó álláspontot táplálhatják
a közelmúltban kirobbant pedofil-botrány kapcsán napvilágra került riportok,
amelyek felfedték, sokan az ismerősök Facebook profilját használják forrásnak, vagy a publikusra állított képeket egy egyszerű kereséssel letöltik. Talán ezért is van az, hogy a kutatásban résztvevők inkább a történeteket használják, és elővigyázatosságból csak Facebook vagy Instagram Story-ba töltenek fel képet gyermekükről. A történetek 24 óráig láthatók csak, és bár képernyőfotó készíthető róla, mégis valamelyest biztonságosabb alternatívának mutatkoznak az idővonalra feltöltött képekkel szemben.
A válaszokból az is kiderül, hogy a döntő többségnél látszik a gyerek arca, viszont az anyukák odafigyelnek az egyéb tényezőkre. A résztvevők közel 90%-a gondosan odafigyel arra, hogy a gyermek minden fotón felöltözve szerepeljen, teljes ruházatban, sőt, arra is ügyelnek a szülők, hogy a baba ne szerepeljen kompromittáló vagy félreérthető pózokban, és lehetőség szerint más szülő gyereke se szerepeljen a képen.
A posztoláson kívül az édesanyák másik dilemmája az a rengeteg információ, amelyet az interneten találhatnak gyereknevelés és babás témák kapcsán.
Mindenkinek van egy tuti tippje és mindenki jobban tudja – tudni véli –, mi a legjobb a gyereknek.
Bár a babás-mamás csoportok és fórumok látszólag pörögnek, a válaszadók mindössze negyede az, aki aktív felhasználója az ilyen online közösségeknek. Azok a válaszadók azonban, akik aktívak, nagyon hasznosnak találják ezeket a csoportokat, és sok segítséget kaptak már innen.
Az influenszerek virágkorában a celebanyukák is nagyon hasítanak, mégis, a kutatásban résztvevők nagy többsége (70%) nem követ híres mamikat egyetlen közösségi csatornán sem.
A közösségi média által gyakorolt nyomás kapcsán az anyukák nagyjából egy véleményen vannak: 75%-uk gondolja úgy, hogy nem rosszabb anyuka, mint Facebookon vagy Instagramon látott anyatársai.
Havazás jön, mutatjuk, hol!
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Vörös riasztást kapott minden Gmail-felhasználó: azonnal törölni kell ezt a 3 e-mailt!
A Mol-vezérnek elege lett, fillérekért osztogatták a luxusautókat, már magyar áldozata is volt a vámháborúnak - a legolvasottabb pénz- és tőkepiaci hírek 2024 júliusban
A tudósok feltárták a pontos dátumot, amikor a Föld népessége tömeges kihalás elé néz
Rekordárú szettet dobhat piacra a Lego – nem akármilyen építményről van szó (URL: lego-halalcsillag-death-star-legdragabb)
Félelem uralkodik Magdeburgban – exkluzívan nyilatkozott egy helyi magyar nő a lapunknak
La Liga: Real Madrid–Sevilla
Szoboszlai összekulcsolt kezekkel aggódik a barátja miatt a szörnyű sérülés után + videó
Büszkén viselem a román válogatott mezét – mondja a korábbi magyar válogatott játékos
Orbán Viktortól és a patriótáktól retteg a nyugati liberális elit + videó
Napi humor: a dubaji csokihoz hasonlították Magyar Pétert
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.