Miért költünk feleslegesen, akaratunk ellenére?

A karácsony közeledtével egyre inkább kísért a vásárlási láz, az ajándékok beszerzése örök versenyfutás az idővel. Akár online, akár a fizikai térben történnek a beszerző túrák, a boltok készségesen segítenek, hogy a pénztárcánk nagy bánatára a tervezettnél több dolog kerüljön az ünnepi kosárba – olvasható a Hirado.hu cikkében.

Forrás: HIRADO.HU2021. 12. 20. 9:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyakunkon az ünnepek, decemberre kanyarodva a szemünk egyre inkább az áruházak kirakataira vagy a webshopok kínálataira szegeződik. Bármely térben indulunk felfedező körútra, az eladók finomra hangolt, egyszerű és észrevétlen trükköket vetnek be annak érdekében, hogy akaratlanul is többet költsünk. 

Hiszen karácsonykor megengedhetjük magunknak. De mik ezek a jól bevált, manipulatív eszközök, amelyek hatékonyan gondoskodnak a pénztárcánk és a bankszámlánk lenullázásáról?

A legintenzívebb, túlköltekezésre buzdító impulzusokat elsősorban a reklámok szolgáltatják.

Minden egyes mondatnak, színnek vagy akár csak megmozdulásnak óriási behúzó ereje van. Ha csak egyetlen reklámot is nézünk, egy szakmai szem akár 10-15 döntésbefolyásoló eszközt talál, amellyel az eladó tudat alatt képes hatni az emberre

– mondta Jagodics Rita kereskedelmi marketing szakértő a Hirado.hu-nak.

Egy nemrég történt felmérés alapján 

az emberek 56,5 százaléka a november végi, elsőként megjelent Black Friday üzenettől egészen december 23-ig vásárol, ez az időszak az egyik legreaktívabb az impulzív vásárlások szempontjából.

Az online térben történő vásárlások esetében a boltok elsősorban a felugró reklámablakokkal (popupokkal) próbálják meg pénzszórásra buzdítani az embereket. Ezekben megjelenhetnek különböző akciók, amelyek elősegítik a gyorsabb, kevésbé átgondolt döntéshozatalt a potenciális célpontok esetében.

Erősen manipulatív eszköz pusztán a karácsonyi dekoráció megjelenítése a honlapon.

Ha például a termékeket olyan felületeken mutogatják, amelyek karácsonyi díszben tündökölnek, egy friss felmérés szerint közel 30 százalékkal nőhetnek az eladások. Konkrétan, ha bármilyen karácsonyi dekorációt meglátunk, automatikusan arra asszociálunk, hogy ebben az időszakban megengedhetjük magunknak nagyobb költekezést 

– ismertette a szakértő.

A webshopok gyakori és hatékony csalija a visszaszámlálók és időzítők alkalmazása. 

Ezek célja elhitetni a látogatókkal, hogy a karácsonyig fennmaradó idő rohamosan csökken, az így gerjesztett pánik által pedig azok nem keresik tovább az ajándékot, és nagy eséllyel ott helyezik a kosarukba a terméket.

Fontos megemlíteni még a videós tartalmak behúzó erejét is. 

A mozgókép megjelenítése szintén akár 30 százalékkal is képes növelni a bevételezési eredményeket, főleg ha még valamilyen karácsonyi dallam is megtámogatja a képanyagot.

A teljes cikk ITT található.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.