A legintenzívebb, túlköltekezésre buzdító impulzusokat elsősorban a reklámok szolgáltatják.
Minden egyes mondatnak, színnek vagy akár csak megmozdulásnak óriási behúzó ereje van. Ha csak egyetlen reklámot is nézünk, egy szakmai szem akár 10-15 döntésbefolyásoló eszközt talál, amellyel az eladó tudat alatt képes hatni az emberre
– mondta Jagodics Rita kereskedelmi marketing szakértő a Hirado.hu-nak.
Egy nemrég történt felmérés alapján
az emberek 56,5 százaléka a november végi, elsőként megjelent Black Friday üzenettől egészen december 23-ig vásárol, ez az időszak az egyik legreaktívabb az impulzív vásárlások szempontjából.
Az online térben történő vásárlások esetében a boltok elsősorban a felugró reklámablakokkal (popupokkal) próbálják meg pénzszórásra buzdítani az embereket. Ezekben megjelenhetnek különböző akciók, amelyek elősegítik a gyorsabb, kevésbé átgondolt döntéshozatalt a potenciális célpontok esetében.
Erősen manipulatív eszköz pusztán a karácsonyi dekoráció megjelenítése a honlapon.
Ha például a termékeket olyan felületeken mutogatják, amelyek karácsonyi díszben tündökölnek, egy friss felmérés szerint közel 30 százalékkal nőhetnek az eladások. Konkrétan, ha bármilyen karácsonyi dekorációt meglátunk, automatikusan arra asszociálunk, hogy ebben az időszakban megengedhetjük magunknak nagyobb költekezést
– ismertette a szakértő.
A webshopok gyakori és hatékony csalija a visszaszámlálók és időzítők alkalmazása.
Ezek célja elhitetni a látogatókkal, hogy a karácsonyig fennmaradó idő rohamosan csökken, az így gerjesztett pánik által pedig azok nem keresik tovább az ajándékot, és nagy eséllyel ott helyezik a kosarukba a terméket.
Fontos megemlíteni még a videós tartalmak behúzó erejét is.
A mozgókép megjelenítése szintén akár 30 százalékkal is képes növelni a bevételezési eredményeket, főleg ha még valamilyen karácsonyi dallam is megtámogatja a képanyagot.
A teljes cikk ITT található.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)