időjárás 3°C Mária 2022. december 8.
logo

Mennyi alkoholt lehet inni, ha diétázunk?

Magyar Nemzet
Forrás: Diéta és Fitnesz
2022.11.23. 10:55 2022.11.23. 18:48
Mennyi alkoholt lehet inni, ha diétázunk?

Az alkohol diéta alatt kerülendő, hiszen többféleképpen is hizlal: hatására csökken a szervezet zsírégető képessége, növeli az étvágyat, csökkenti a gátlásokat (emiatt pedig többet ehetünk, mint szerettünk volna), emellett pedig rengeteg kalória van benne. 

Például egy feles pálinka felér egy fél reggelinek megfelelő kalóriamennyiséggel, egy pohár bor pedig a napi ajánlott cukormennyiség két százalékát tartalmazza. Sokan emiatt, ha diétába kezdenek, nem csupán radikálisan csökkentik, de teljesen elhagyják az alkoholt. 

Nem csupán a diétánk lesz sikeresebb, de a szervezetünk is fellélegzik, ha teljesen lemondunk a szeszes italokról; ám pusztán a fogyás miatt nem muszáj teljesen elhagyni, mindössze csökkenteni kell a mennyiséget. 

Így nem kell, hogy bűntudatot érezzünk, ha családi eseményen vagy a barátaink társaságában meginnánk egy pohárkával.

 

Nem mindegy, mit

Ugyanis az alkohol a diéta alatt is megengedett, bár tény, hogy sokkal kisebb mennyiségben, és azt is alaposan meg kell válogatni, hogy mit iszunk. Vannak italok, melyek teljesen felrúgják a diétát, például a színes, édes koktélok; de szerencsére jócskán akadnak olyanok is, melyeket fogyókúra alatt is lehet fogyasztani.

 

Figyeljük a szénhidrátot!

A vodka például igen kevés szénhidrátot tartalmaz, és ha cukormentes koktélba kerül, akkor kevésbé hizlal. Bár a pálinkának magas a kalóriatartalma, ha helyesen állítjuk össze az étrendet, akkor egy kisebb mennyiség beleférhet, de fontos, hogy kísérőnek cukormentes italt válasszunk. 

A pezsgőt sokan kerülik diéta alatt, hiszen igen magas a cukortartalma; ám ha szárazat választunk, a benne található kalóriamennyiség beilleszthető a diétába. Ugyanez igaz a száraz borokra is: egy pohár fröccs még nem teszi tönkre a diétát. 

A sör kifejezetten nem diétabarát ital, de nem okoz tragédiát, ha diéta alatt megiszunk egy korsóval: körülbelül kétszáz kalóriát viszünk be ezzel a szervezetbe.

 

Heti egy még belefér?

A legtöbb italra igaz, hogy önmagában nem a kalóriatartalmuk okoz problémát, hiszen ha rendszeresen mozgunk, és odafigyelünk a változatos étrendre, plusz a napi elfogyasztott kalóriamennyiségre, akkor be tudjuk illeszteni az étrendedbe az italokat úgy, hogy még kalóriadeficit is lehet a nap végén. 

Ám nem mindegy, hogy milyen mennyiséget iszunk, és nem pusztán a kalóriák miatt: hiszen a túl sok alkohol feloldja a gátlásokat, és emiatt esetleg úgy dönthetünk egy mámoros estén, hogy elég a diétából.

Érdemes legfeljebb heti egy alkalomra korlátozni az alkoholfogyasztást, és akkor is ügyelni nem csupán a kalóriák számára, de a mennyiségre is: hiszen ha spiccesek leszünk, netán másnaposak, akkor könnyen ránk törhetnek a falásrohamok. Heti egy, legfeljebb két pohár bor vagy egy korsó sör még biztosan nem veszélyezteti a diétánkat.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.