Az államtitkár a térséget érintő legfontosabb fejlesztésnek nevezte a vasútvonal felújítását, amely 120 kilométeres óránkénti sebességgel, menetvezérlő berendezésekkel a legmodernebb kívánalmakat kielégítő felújítást jelent, amihez az állomások felújítása is hozzátartozik – fűzte hozzá. Völner Pál utalt az uniós irányelvre, mely szerint 2050-ig 60 százalékkal kell a közlekedésben az üvegházhatású gázok kibocsátását csökkenteni, melyet elektromos tehervontatás nélkül nem lehet elérni.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány 2011 nyarán elfogadta a gyorsforgalmiút-fejlesztési programot, melyben kijelölte azokat az irányokat és azokat a programciklusokat, amelyek keretein belül az elkövetkezendő két évtized fejlesztései megvalósulhatnak. Völner Pál hangsúlyozta: elkészül az a közút-felújítási program, amely egy tízéves távlaton belül az uniós átlagszínvonalra kívánja javítani az ország útvonalait.
Az államtitkár elmondta, a minisztériumban dolgoznak a használatarányos útdíj bevezetésén, aminek a megteremtése a közúti közlekedési hálózatnak olyan forrásokat biztosítana, amelyek fedeznék a folyamatos fenntartási költségeket.
Völner Pál szerint a Bács-Kiskun megyét is érintő M9-es autópálya megépítésének a 2020 utáni időszakban látszik pénzügyi realitása, mert ezt is a transzeurópai hálózati egyeztetések közt sikerült elfogadtatni. Kiemelte: az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusában Magyarország a transzeurópai úthálózat keretében történő fejlesztésekre tud igénybe venni közösségi forrásokat.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!