Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. több száz általa forgalmazott, döntően élelmiszer-ipari terméket „magyar minőség” felirattal és nemzeti színekkel jelenített meg hirdetéseiben: óriásplakátokon, nyomtatott sajtóban, akciós reklámkiadványaiban.
A hirdetéseken kívül jellemzően a termékek csomagolásán is feltüntette a „magyar minőség” szlogent, valamint a termékek többsége szerepelt a vállalkozás honlapjának „magyar minőség” cím alatt elérhető oldalán is. A „magyar minőség” állítás és a nemzeti színek együttes szerepeltetésével a reklámok a termékek magyar jellegét emelték ki.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás nem rendelkezik egyértelmű kritériumokkal – belső eljárásrenddel – annak eldöntésére, hogy egy adott termék mikor tekinthető magyarnak, illetve hogy a „magyar minőség” címkét ráteszi-e a termékre vagy sem.
A versenyhatóság álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható. Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási/származási helyére, illetve alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki.
A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH megbírságolta. Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. az MTI megkeresésére egyelőre nem reagált.