566,6 millió forintnyi chipsadót vallottak be

A népegészségügyi termékadóból – köznyelven chipsadóból – 566,6 millió forintot vallottak be az adóalanyok szeptemberre, illetve a harmadik negyedévre.

WA
2011. 10. 24. 15:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bevallások adatai alapján a termékadó összege az előre csomagolt, cukrozott készítményekből 231,1 millió forint, a sós snackből 122,8 millió forint, az üdítőitalokból 120,4 millió forint, az energiaitalokból 36,3 millió forint, az ételízesítőkből pedig 56 millió forint – közölte Suller György Attila, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vám- és jövedéki szóvivője.

A népegészségügyi termékadóból a kormányzat 2011-re 5 milliárd forint bevételt irányzott elő. Az idén szeptemberre, illetve a harmadik negyedévre 566,6 millió forint termékadót vallottak be az adóalanyok. „Ezen adatok alapján nem prognosztizálható az éves elvárt bevétel teljesülése, ugyanakkor reményeink szerint a tervezett bevétel teljesülni fog” – közölte a NAV.

A népegészségügyi termékadóról szóló törvény 2011. szeptember 1-jén lépett hatályba, első alkalommal a havi, illetve negyedéves áfabevallásra kötelezetteknek kellett eleget tenniük bevallási kötelezettségüknek október 20-ig.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.