Elbúcsúzhatnak munkájuktól, ha jön az adóemelés?

Elbocsátásokhoz vezethet a chipsadó bevezetése az ágazatban a különböző adóemelések következtében.

MNO-PR
2011. 10. 23. 15:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ziegler Ostyagyárban már csak húszan dolgoznak. Három munkást küldtek el a chipsadó – hivatalos nevén a népegészségügyi termékadó – bevezetése óta eltelt két hónapban. A sós készítmények forgalma 40-50 százalékkal, az édeseké pedig 15-20 százalékkal esett vissza. Januártól újabb adóemelés jön, ami újabb elbocsátásokkal járhat a magyar tulajdonú családi vállalkozásnál. „Ha tartósan nem áll vissza a forgalmunk, akkor kénytelenek leszünk ezzel élni” – vélekedett Ziegler János a Bruttónak.

2012-től chipsadó terheli az ízesített söröket, a palackozott long drinkeket, vagyis az üdítőhöz kevert röviditalokat. Az előzetes számítások szerint ezer ember veszítheti el a munkáját az ágazatban a különböző adóemelések következtében.

Folláth Györgyné, az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének főtitkára azt mondta: ha január 1-jétől 27 százalék lesz az áfa, az megint fogyasztói árnövekedést jelent, illetve értékesítéscsökkenést. Kiemelte: ez elsősorban azon gyártókat fogja érinteni, akik belföldön értékesítenek kizárólag, tehát nem exportálnak. Ezek a magyar kis- és közepes méretű vállalkozások – fűzte hozzá.

Kulcsár Balázs 12 hektáron gazdálkodik, a családi vállalkozás szörpöket, lekvárokat állít elő. A magas gyümölcstartalom miatt a biogazdaság nem fizet chipsadót a termékei után. Megússzák az adót azok a szörpgyártók is, akik alig használnak gyümölcsöt, ha a készítményt nem cukorral ízesítik.

A kormány 30 milliárd forint bevételt vár a népegészségügyi termékadóból 2012-ben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.