Kína mégis megmenti a Saabot

Két kínai cég vásárolja fel a Saabot, megmentve ezzel a feldarabolástól a svéd márkát.

2011. 10. 28. 18:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pénzügyi gondokkal küszködő svéd autógyár összes részvényét felvásárolja két kínai cég: a pénteken aláírt szándéknyilatkozat szerint a pekingi Yougman autógyár és a Pang Da autókereskedelmi vállalat veszi meg a Saabot. Médiaértesülések szerint mintegy 100 millió eurót adnak a skandináv márkáért, s a felvásárlók biztosítják az autógyár átszervezéséhez szükséges forrásokat is.

A Saab jelenleg csődeljárás alatt áll, miután még szeptember végén csődvédelmet kért magára, hogy három hónap alatt átszervezhesse működését. Az említett két kínai cég már jó ideje kacérkodik a Saabbal, de egyelőre kútba estek a tárgyalások. Eleddig a hírek arról szóltak, hogy a svédek csupán többségi tulajdonosként számolnak az ázsiaiakkal. Majd pár nappal ezelőtt a kínai felek előálltak a teljes felvásárlás gondolatával, melyet első körben elutasított a Saab vezetése, de péntek reggelre mégis elfogadta a szándéknyilatkozatot.

A skandináv cégnek ugyanis nem volt más választása, hiszen már régóta küzd anyagi gondokkal: a gyártást is kénytelen volt többször leállítani, mert nem tudta fizetni beszállítóit, míg legutóbb már a bérfizetésekkel is problémái adódtak. Ha nincs a kínai ajánlat, feltehetően feldarabolták volna az egész céget. Legutóbb tavaly januárban volt tulajdonosváltás a Saabnál: 2010 januárjában a Swedish Automobile – korábbi nevén Spyker – vásárolta meg az amerikai General Motorstól mintegy 70 millió dollárért.

A felvásárlással Kína egy újabb svéd autógyárat kebelezett be, hiszen tavaly nyáron hagyta jóvá a kínai kormány, hogy a Geely autóipari csoport felvásárolja a Volvót. Azonban a kínaiak nem csupán a svéd autókat favorizálják: korábban felvásárolták az Aston Martint, a Jaguart, valamint a Land Rovert is. A távol-keleti ország autóiparára eddig az volt jellemző, hogy koppintották a nagyobb nyugat-európai márkák egyes modelljeit több-kevesebb sikerrel – inkább kevesebbel –, s ezért némiképp érthető, hogy a könnyebb utat választják. Ráadásul gazdasági növekedésük erre lehetőséget is biztosít.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.