Nagy lesz a mozgás a kgfb-piacon

Egy kutatás szerint az autósok 90 százaléka lecserélné kötelező biztosítását, akár minimális árelőnyért is.

BL
2011. 10. 26. 12:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az interneten akár már pár száz forintért is váltanának a megkérdezettek. A Netrisk.hu becslése szerint az idei kampányban legalább 700 ezren szerződhetnek át online felületen, azaz az összes biztosítást váltó autós több mint fele. Az internetes váltás már év közben is csúcsot döntött: a Netrisk.hu biztosítási portálon 96 százalékkal váltottak többen kötelező biztosítást ebben az évben, mint egy évvel ezelőtt. A portál várakozási szerint a Netrisk.hu felületen több mint 420 ezren válthatnak, szemben a tavalyi 360 ezerrel.

A közlemény szerint az átszerződést a baleseti adó bevezetése is ösztönzi, hiszen a többletteher a biztosítási díjjal arányosan emelkedik majd a tervek szerint. Ezért annál több adót fizet majd egy autós, minél drágább a biztosítása. A biztosítóknak ugyanakkor várhatóan az adó pontos ismerete nélkül kell díjat hirdetniük, ami különösen izgalmassá teszi a portál szerint az idei kampányt.

Az idei november lesz a tizedik Magyarországon, amelyben az autósok az interneten is átszerződhetnek. Az első, 2001. novemberi kampányban kétszázan, míg tavaly már több mint félmillióan váltottak ezen a módon. A Netrisk.hu szerint az internet, a díj-összehasonlítás lehetőségét megteremtve, döntő szerepet játszott abban is, hogy a kötelező biztosítások ára 10 éve csökken. Tavaly az átlagdíj már alig érte el a 17 ezer forintot. Az idei kampány pedig további 5-7 százalékos árcsökkenést is hozhat, nem számolva a baleseti adó bevezetésével – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.