A közlemény szerint friss kenyérre, kiflire, zsömlére és egyéb pékárura 196 milliárd forintot költöttek a háztartások 2010-ben.
Az elemzés szerint a friss kenyér és pékáruk piaca az utóbbi években lassan zsugorodott, s bár kenyérből az idei első félévben öt százalékkal többet vettek az emberek, kifliből és zsemléből újra kevesebbet vásároltak a háztartások.
A GfK Hungária legfrissebb tanulmánya szerint jóllehet az elmúlt húsz évben a pékárupiacon legnagyobb mennyiségi részesedést felmutató fehér kenyér fogyasztása fokozatosan csökkent, még mindig a leggyakrabban fogyasztott öt élelmiszer közé tartozik. Kiflit és zsömlét is gyakran fogyasztanak az emberek, hiszen mindkét termékcsoport a tíz leggyakrabban fogyasztott élelmiszer közé sorolható.
A 15 évnél idősebb lakosság háromnegyede hetente többször fogyaszt fehér kenyeret, 58 százalékuk szinte napi rendszerességgel, míg kiflit, zsömlét három felnőttből kettő fogyaszt hetente többször.
A közlemény idézi Sánta Zoltánt, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzserét, aki elmondta, az élelmiszerek közül csak friss húsokra, zöldségre-gyümölcsre költöttek többet a vevők.
A kutatás szerint kenyeret szinte minden háztartás vásárol, de kiflit is tízből legalább nyolc. A kiflinél valamivel népszerűbb a zsömle, legalábbis a vásárlók számát tekintve: tízből kilenc háztartás vásárolt zsömlét az év folyamán különböző rendszerességgel.
A termékeket elsősorban a lakóhelyhez közeli boltokban szerzi be a többség. A tavalyi évben az összes kenyér és pékáru majdnem felét kisboltban, 16 százalékát pedig pékségekben vették meg a vásárlók. A napi vásárlási helyszínek közül a szupermarketekben is nagyobb mennyiség fogyott, ugyanakkor a hipermarketek és a diszkontok ebben a kategóriában a többihez képest kisebb részesedést tudtak elérni – közölte a GfK.