A többség megtartja a béren kívüli juttatásokat

A magyarországi cégek 70 százaléka 2012-ben is megtartja a béren kívüli juttatásokat – áll a Sodexo felmérésében.

WL
2011. 11. 23. 11:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi cégek 70 százaléka 2012-ben is megtartja a béren kívüli juttatásokat, a cégek több mint negyede bizonytalan ebben, 3 százalék pedig nem ad cafeteriát dolgozóinak – ismertette Bessenyey Bálint, a Sodexo ügyvezető igazgatója saját felmérésük eredményeit szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Bessenyey Bálint hangsúlyozta: a legnépszerűbb várhatóan továbbra is az étkezési utalvány lesz – 556 cég nyilatkozott úgy, hogy ezt ad a munkavállalóknak –, de több mint 200 cég juttat Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP), önkéntes egészségpénztári hozzájárulást, valamint iskolakezdési támogatási utalványt.

A Sodexo novemberben készített felmérésében 1400 munkaadó vett részt, s 80 ezer munkavállalót érintően 613 válaszolt minden kérdésre, a válaszadók 90 százaléka kis- és közepes vállalkozás (kkv) volt – ismertette a részleteket az ügyvezető igazgató. Hozzáfűzte: a válaszadók idén átlagosan 200 661 forint értékben adtak béren kívüli juttatást munkavállalóiknak.

Az ügyvezető igazgató elmondta: 2012-től átalakul a béren kívüli juttatások rendszere, így például az adózás mértéke 19,04 százalékról 30,94 százalékra nő, a papíralapú utalványos étkezési hozzájárulás kedvezményesen adható összege pedig havi 5000 forintra csökken, és kibocsátásának joga egyetlen állami szereplőt illet meg.

A további részletek kapcsán kifejtette: a cafeteria egyik formája a 2012. január elsejétől két új „zsebbel” (vendéglátás, szabadidő-rekreáció) bővülő Széchenyi Pinehő Kártya (SZÉP-kártya) lesz, az általa adható kedvezményes adózású keretösszeg pedig 300 ezer forintról 450 ezerre emelkedik. Bessenyey Bálint hozzáfűzte: a cafeteria keret kedvezményes adózása 500 ezer forintban lesz maximalizálva 2012-ben.

A Sodexo a felmérésben ezekre a változásokra is rákérdezett; a válaszokból kiderült, hogy a cégek 72 százaléka már hallott a béren kívüli juttatásokat érintő törvényi változásokról, míg 25 százalék nem értesült ezekről.

A további eredmények kapcsán hangsúlyozta: a válaszadók 95 százaléka továbbra is piaci alapon működő utalványos rendszert szeretne, és hasonló arányban tartják szükségesnek a papíralapú utalványok megőrzését a rendszerben, mert széles körűen felhasználható, és a munkavállalók által kedvelt juttatási formának tartják.

A megkérdezett munkáltatók szerint a SZÉP-kártya egyelőre nem versenytársa az utalványnak, jelentősége az idei béren kívüli mixben nem haladta meg az önkéntes pénztári tagság támogatásának igen alacsony szintjét.

A válaszadó cégek több mint 90 százaléka nem ért egyet azzal, hogy az étkezési hozzájárulás papíralapú utalványban csak havi 5000 forintig lesz adható, és ugyanennyien nem támogatják, hogy 2012. október elsejétől kormányrendelet fogja meghatározni a papíralapú kibocsátók körét – mondta Bessenyey Bálint.

Beszélt arról is, hogy a cégek több mint 90 százaléka elvárja, hogy cafeteria partnere folyamatosan kényelmesebbre, rugalmasabbra fejlessze és tanácsadással alakítsa komplex rendszerré szolgáltatásait. A válaszadók többsége egyetért azzal, hogy a jelenlegi többszereplős piac megbízhatóan működik – emelte ki az ügyvezető igazgató.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.