Ugyanakkor a tavaly világelső Toyota várhatóan 17 százalékot veszít tavalyhoz képest, elsősorban a tavaszi japán természeti és atomkatasztrófa miatt. A nagy német gyártók – a VW, a Daimler és a BMW – összesítve 11 százalékkal növelik eladásaikat, az amerikai nagyok – a General Motors, a Ford és a Chrysler – átlag 10 százalékkal. Ezzel szemben a japán autógyártó konszernek értékesítése átlag 11 százalékkal csökken tavalyhoz képest.
Az idei világranglistát az előzetes eredmények szerint a General Motors vezeti majd, várhatóan 9 millió eladott autóval. A második a Volkswagen, 8,2 millióval. A Toyota 6,9 millió járműve a harmadik helyre lesz elég, míg a negyedik – várhatóan 6,4 milliós értékesítéssel – a Hyundai.
A jövő évre a tanulmány csak csekély bővülést vár a globális autópiacon, ahol a meghatározó az lesz, hogy a japán gyártók megpróbálják visszaszerezni elvesztett pozícióikat. Ez növekvő versennyel és csökkenő nyereségekkel jár majd.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!