A bukaresti értéktőzsdén csütörtökön sorra kerülő árverésen hét szakaszra lehet pályázni, amelyeknek hossza összesen eléri az 1600 kilométert. A bérleti szerződések időtartama minimum négy év lesz, a fő elbírálási szempont a megajánlott díj nagysága. A szerződési feltételek szerint a vasúti pályát bérbe vevő magánvállalatokat kötelezi az állam, hogy átvegye a CFR S.A. által foglalkoztatott személyzetet.
A pályavonalak bérbeadásáról a román kormány azt követően határozott, hogy a kabinet Románia nemzetközi hitelezőivel szemben vállalta, csökkenti a vasúti közlekedés működtetésével járó költségeket, ugyanis a Román Államvasutaknak jelenleg a teherszállító, a személyszállító és az infrastruktúrát kezelő részlege is veszteséges.
A román kormány kötelezettséget vállalt a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) szemben, hogy felszámolja a romániai vasúthálózat 20 százalékát, ha nem talál megfelelő beruházókat, akik ezeket a szakaszokat karbantartsák. A CFR adatai szerint Romániában több mint 20 ezer kilométer hosszú a vasúthálózat, amiből több mint 17 ezer kilométer az államé, 2500 kilométer pedig magántulajdonban van.