A cég 10 országban 6600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatásában a megkérdezett vásárlók 88 százaléka mondta azt, hogy előnyben részesíti az újrahasznosítható csomagolásban árusított termékeket.
A közlemény szerint a fogyasztók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek: a válaszadók 60 százaléka azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az ökolábnyom. A felmérésben a megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy az elmúlt 12 hónapban tudatosan és aktívan kereste a környezet védelmével kapcsolatos lehetőségeket és információkat, szemben a 2005-ben mért 40 százalékkal.
A vásárlók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ételek és italok csomagolását szelektíven gyűjti, ám a közleményben megjegyzik: a fogyasztók előszeretettel vallják környezettudatosabbnak magukat annál, mint amennyire a valóságban azok. Valójában a szelektív gyűjtésben résztvevők aránya még a legfejlettebb országokban is csak 60-70 százalék körül mozog, Magyarországon mintegy 20-30 százalék.
A közlemény szerint a vásárlói és iparági kutatás egyaránt kimutatta, hogy a vásárlók a termék árának és minőségének megtartása mellett egyre jobban figyelnek a környezetvédelmi elvárásokra, és ezért egyre környezettudatosabban kívánnak vásárolni: 28 százalékuk akkor is környezetbarát csomagolásban árult terméket választana, ha az többe kerülne.