Egyre többet és drágábban vásárolnak

Egyre több és egyre drágább terméket vásárolnak a kínaiak – derül ki a McKinsey&Company felméréséből. A kelet-ázsiai országé lehet 2020-ra a világ második legnagyobb fogyasztói piaca az Egyesült Államok után.

WA
2011. 11. 01. 15:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai gazdaság lassulása, a magas infláció és a világgazdaság nehézségei ellenére is optimisták pénzügyi kilátásaik illetően a kínaiak – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég kínai fogyasztói szokásokat vizsgáló éves jelentéséből. A vállalat idén február és április közt a kelet-ázsiai ország 49 városában 15 ezer, 8 ezer jüan (267 ezer forint) átlagos jövedelemmel rendelkező középosztálybelit kérdezett meg. A felmérés során a válaszadók túlnyomó része a tavalyinál derűlátóbbnak bizonyult: 58 százalék gondolta úgy, jövedelme jelentősen emelkedni fog a következő öt évben, szemben a 2010-es 39 százalékos aránnyal.

A mind tehetősebbé váló kínaiak egyre nagyobb mennyiségben és egyre drágábban vásárolnak – állítja a jelentés. A 2010-es 26 után idén már 35 százalék mondta azt, magasabb összeget költ egy adott termékre, 60 százalék pedig a korábbinál többet vásárol, s ennek következtében növekszenek kiadásai. A válaszadók fele ugyanakkor nem fogyasztását, hanem elsősorban az idén éves szinten 5,8-6 százalék körülire várt inflációt okolja magasabb számláiért. A kutatásból az is kiderül: vásárlásaik során a kínaiak előnyben részesítik a nagy, jól ismert nemzetközi márkákat, a válaszadók 45 százaléka szerint a névhez ugyanis minőség társul. Ezt a trendet az elmúlt évek élelmiszer- és hamisításbotrányai csak felerősítették – jegyzik meg a jelentés készítői, hozzátéve: az Egyesült Államokban csupán a lakosság egyharmada gondolkodik hasonlóan. Egy-egy termék megvásárlásakor a minőség mellett leginkább a közeli ismerősök szavának van döntő szerepe: a kínaiak kétharmada azt az árut választja, melyet családtagjai, barátai is jónak tartanak, javasolnak. Amerikában ezt a fogyasztók csupán fele véli fontosnak.

A kínai lakosság fogyasztói szokásainak megismerése kulcsfontosságú tényező lehet a kínai piacra igyekvő, illetve az ott jelen lévő vállalatoknak, de ugyanígy a belső fogyasztást fellendíteni igyekvő központi vezetés számára is. A McKinsey&Company becslései szerint ráadásul az évtized végére a kelet-ázsiai ország lakosainak reálfogyasztása a mostani duplájára, 4,8 ezer milliárd dollárra nőhet, ezzel az Egyesült Államok után 2020-ra Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaca.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.