Egyre többet és drágábban vásárolnak

Egyre több és egyre drágább terméket vásárolnak a kínaiak – derül ki a McKinsey&Company felméréséből. A kelet-ázsiai országé lehet 2020-ra a világ második legnagyobb fogyasztói piaca az Egyesült Államok után.

WA
2011. 11. 01. 15:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai gazdaság lassulása, a magas infláció és a világgazdaság nehézségei ellenére is optimisták pénzügyi kilátásaik illetően a kínaiak – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég kínai fogyasztói szokásokat vizsgáló éves jelentéséből. A vállalat idén február és április közt a kelet-ázsiai ország 49 városában 15 ezer, 8 ezer jüan (267 ezer forint) átlagos jövedelemmel rendelkező középosztálybelit kérdezett meg. A felmérés során a válaszadók túlnyomó része a tavalyinál derűlátóbbnak bizonyult: 58 százalék gondolta úgy, jövedelme jelentősen emelkedni fog a következő öt évben, szemben a 2010-es 39 százalékos aránnyal.

A mind tehetősebbé váló kínaiak egyre nagyobb mennyiségben és egyre drágábban vásárolnak – állítja a jelentés. A 2010-es 26 után idén már 35 százalék mondta azt, magasabb összeget költ egy adott termékre, 60 százalék pedig a korábbinál többet vásárol, s ennek következtében növekszenek kiadásai. A válaszadók fele ugyanakkor nem fogyasztását, hanem elsősorban az idén éves szinten 5,8-6 százalék körülire várt inflációt okolja magasabb számláiért. A kutatásból az is kiderül: vásárlásaik során a kínaiak előnyben részesítik a nagy, jól ismert nemzetközi márkákat, a válaszadók 45 százaléka szerint a névhez ugyanis minőség társul. Ezt a trendet az elmúlt évek élelmiszer- és hamisításbotrányai csak felerősítették – jegyzik meg a jelentés készítői, hozzátéve: az Egyesült Államokban csupán a lakosság egyharmada gondolkodik hasonlóan. Egy-egy termék megvásárlásakor a minőség mellett leginkább a közeli ismerősök szavának van döntő szerepe: a kínaiak kétharmada azt az árut választja, melyet családtagjai, barátai is jónak tartanak, javasolnak. Amerikában ezt a fogyasztók csupán fele véli fontosnak.

A kínai lakosság fogyasztói szokásainak megismerése kulcsfontosságú tényező lehet a kínai piacra igyekvő, illetve az ott jelen lévő vállalatoknak, de ugyanígy a belső fogyasztást fellendíteni igyekvő központi vezetés számára is. A McKinsey&Company becslései szerint ráadásul az évtized végére a kelet-ázsiai ország lakosainak reálfogyasztása a mostani duplájára, 4,8 ezer milliárd dollárra nőhet, ezzel az Egyesült Államok után 2020-ra Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaca.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.