Előnyben a vasút

Prioritást kap a jövőben a kötött pályás közlekedés a közösségi közlekedésfejlesztésben.

BL
2011. 11. 17. 16:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár kifejtette: jelenleg a kormány előtt van a személyi szállítás törvénytervezete, amely egységes keretként foglalja össze a területen alkalmazandó jogszabályokat. Ebben foglalkoznak az egységes menetrenddel, tarifával, viteldíjakkal, kedvezményekkel.

Régi ígéret, hogy a Közösségi Közlekedési Holding keretein belül egy cégcsoportba összefogják a buszos és a vasúti közlekedést. Megpróbálnak egységes tarifa- és jegyrendszert kialakítani, és a párhuzamosságokat lehetőleg megszüntetni. Az átalakítások során a kötött pályás közlekedés prioritást kap majd, hiszen az uniós közlekedési szabályok is ezt írják elő – mondta az államtitkár.

Hozzátette: ez a legkevésbé környezetterhelő, és ehhez kell alakítani azokat a buszos közlekedési módokat, melyek a gerinchálózatra hordják majd a forgalmat. A helyi közlekedésben ahol lehetséges a villamos, ott annak a prioritása kell érvényesüljön. Mint kifejtette: elképzelhető, hogy most párhuzamosság van a vasúti és buszos közlekedésben. Amennyiben a vasúti közlekedés megfelelő színvonalúvá válik – az esetleges zsúfoltságok megszűnnek, megfelelő sebességet érnek el –, akkor a buszos közlekedés párhuzamossága már csak piaci alapon működhet, állami támogatás nélkül.

A MÁV kapcsán kiemelte: amit el kell érni, az a járműpark cseréje és felújítása, mely éveket vehet igénybe. Ehhez akár uniós támogatásokat is igénybe lehet venni majd, de a régi IC kocsik és a mozdonypark felújításában is gondolkodni lehet – fogalmazott Völner Pál. A kedvezményrendszer átalakítása munkacsoport szinten már zajlik. Itt az alapvető célcsoportok, az öregségi nyugdíjasok, a mozgáskorlátozottak, a diákok, a hat éven aluli gyerekek kedvezménye valószínűleg változatlan marad.

A közúti közlekedésről szólva elmondta: a kormány elfogadta a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével kapcsolatos koncepcióját, melyben négyütemes fejlesztés jelenik meg a következő két évtizedre. Azok az autópályák, amelyeknek az előkészítése már olyan fázisban van, tovább épülnek, például a Nyíregyháza–Vásárosnamény, vagy az M43-as román határig tartó szakasza, de ezt követően elsősorban a gyorsforgalmi utak négysávosítását támogatják – mondta az infrastruktúráért felelős államtitkár.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.