Stemler József ismertetése szerint törekvésük, hogy a Volán-társaságok után a budapesti közösségi közlekedésben is megjelenhessenek magyar gyártmányú autóbuszaikkal. A városi-elővárosi autóbusz kategóriában a Credo Citadell 19 típusú csuklós autóbusz kapta az Év haszongépjárműve címet a Magyarországon megjelenő Camion Truck & Bus Magazin című szaklap 2011. évi közönségszavazásán.
A Credo Citadell 19-et a Szombath Imre főkonstruktőr vezette magyar mérnökcsoport fejlesztette ki. Az alacsony padlós autóbuszt az Euró-5-ös normánál szigorúbb, EEV emissziós szabványokat teljesítő Fiat FPT dízelmotorral szerelték fel. A külföldi főegységek ellenére az autóbuszok komponenseinek több mint a fele magyar termék.
A cégcsoport a sorozatgyártásra készen áll, mosonmagyaróvári új autóbuszgyárában egy műszakban évi 500 busz is készülhet. Az idén azonban várhatóan száznál kevesebb buszt gyártanak, míg tavaly 120 jármű megrendelésének tettek eleget.
Cégcsoport szinten mégis nyereséges lesz a vállalkozás a prognózisok szerint, köszönhetően az export bérmunkáknak és a mezőgazdasági gépek iránti kereslet növekedésének. A Kravtex 450 munkatársat foglalkoztat, s beruházásokra több mint félmilliárd forintot költ ez évben.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!