Ki nem kap karácsonyi ajándékot?

A magyarok átlagosan egy emberrel kevesebbnek vásárolnának, viszont ezer forinttal többet költenének, mint 2010-ben.

BL
2011. 11. 07. 12:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elemzés szerint a 2500 megkérdezett harmada 20 000 forintnál is kevesebbért fog ajándékokat vásárolni az ünnep előtt. A kutatásból kiderül, hogy az idén egy ember átlagosan 6 főnek vesz ajándékot, ami eggyel kevesebb, mint tavaly. A férfiak összességében több pénzt terveznek költeni az idén, mint a nők.

Az elemzés szerint a válaszadók 69 százaléka tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban. A konkrét termék kiválasztásakor a legtöbben a minőséget helyezik előtérbe, csak a vásárlók harmada számára legfontosabb szempont az ár.

A válaszadók 85 százaléka tájékozódik az internetről, amelyet a nagyáruházak akciós újságjai követnek. A felmérés szerint a legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra.

Az idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándék a ruházati cikk, a műszaki termék, a könyv és kozmetikum lesz, miközben tavalyhoz képest jóval népszerűbbek a gyerekjátékok az online vásárolt termékek toplistáján. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamint mobiltelefonokat vesznek, a nők pedig természetesen a ruhák, könyvek és gyerekjátékok vásárlását tervezik az idén az interneten – olvasható az internetes portál felméréséről kiadott közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.