Az elemzés szerint a 2500 megkérdezett harmada 20 000 forintnál is kevesebbért fog ajándékokat vásárolni az ünnep előtt. A kutatásból kiderül, hogy az idén egy ember átlagosan 6 főnek vesz ajándékot, ami eggyel kevesebb, mint tavaly. A férfiak összességében több pénzt terveznek költeni az idén, mint a nők.
Az elemzés szerint a válaszadók 69 százaléka tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban. A konkrét termék kiválasztásakor a legtöbben a minőséget helyezik előtérbe, csak a vásárlók harmada számára legfontosabb szempont az ár.
A válaszadók 85 százaléka tájékozódik az internetről, amelyet a nagyáruházak akciós újságjai követnek. A felmérés szerint a legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra.
Az idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándék a ruházati cikk, a műszaki termék, a könyv és kozmetikum lesz, miközben tavalyhoz képest jóval népszerűbbek a gyerekjátékok az online vásárolt termékek toplistáján. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamint mobiltelefonokat vesznek, a nők pedig természetesen a ruhák, könyvek és gyerekjátékok vásárlását tervezik az idén az interneten – olvasható az internetes portál felméréséről kiadott közleményben.