Kína 2015-re megelőzheti az USA-t

Gyors ütemben nő Kína elektronikus kereskedelmi piaca, és a kelet-ázsiai ország 2015-re megelőzheti a jelenleg vezető Egyesült Államokat – jósolja a Boston Consulting Group (BCG).

WL
2011. 11. 23. 5:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant (71 400 milliárd forint), ezzel az ország világelsővé válhat az internetes eladások piacán – írja tanulmányában a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég.

Az elmúlt években töretlenül nőtt a világhálón történő vásárlások összege Kínában, a 2008-as 128 milliárd jüan (4600 milliárd forint) után 2010-re 476 milliárd jüant (17 ezer milliárd forint) tett ki, vagyis két év alatt csaknem megnégyszereződött. Tavaly a városi lakosság 23 százaléka vásárolt elektronikusan, arányuk 2015-re 44 százalékra emelkedhet – becsli a BCG.

A piac növekedését többek közt az emelkedő bérek garantálják: a kiskereskedelmi eladások októberben 17,2 százalékkal nőttek, a bővülés az elmúlt két évben pedig átlagosan 17,7 százalékot tett ki. A városi lakosság egy főre jutó rendelkezésre álló jövedelme tavaly nyolc százalékkal, kevéssel több mint 19 ezer jüanra (680 ezer forint) nőtt, ez csaknem kétszerese az öt évvel ezelőtti értéknek. Az ország rendelkezik ráadásul a legtöbb internet-felhasználóval a világon, számuk 2011 júniusában elérte a 485 milliót.

Az elektronikus kereskedelem virágzását az alacsony szállítási költségek is segítik: egy egy kilogramm súlyú csomag kézbesítésének átlagos ára 1 dollár Kínában, ugyanez az Egyesült Államokban 6 dollár – írja a tanácsadó cég. A szállítással kapcsolatos ugyanakkor az internetes kereskedők egyik legnagyobb aggodalma is. A BCG által megkérdezett négyezer internetes eladó 45 százaléka gondolta úgy, valós a veszélye annak, hogy a kézbesítés során árujukat hamisra cserélik.

A hagyományos üzletek jövőbeli visszaszorulását eredményezheti, hogy azok emelkedő bérleti díjakkal küszködnek, s nehézséget okoz a bővítés, a kisebb városok vásárlóinak elérése is – mutat rá a felmérés. A cégek internetes jelenléte mindkét problémára megoldást nyújt.

A kínai e-kereskedelmi piacot jelenleg az Alibaba Csoporthoz tartozó Taopao (Taobao) uralja. Az internetes vásártér eladásai az ország összes elektronikus kereskedelmi tranzakcióinak 79 százalékát tették ki tavaly, amiből a cégnek több bevétele származott, mint az öt legnagyobb hagyományos áruháznak együttesen.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.