Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma októberben 1,6 százalékkal, 4924-re emelkedett, január–októberben 7,8 százalékkal, 50 894-re bővült. Októberben 11,7 százalékkal, 917-re nőtt a forgalomba helyezett új kishaszonjárművek száma, az első tíz hónapban 21,6 százalékkal, 8414-re emelkedett a számuk.
A Datahouse adatai szerint októberben 7 új buszt helyeztek forgalomba, ez 68,2 százalékos visszaesés 2010 azonos időszakához viszonyítva. Az első tíz hónapban is visszaesést mért az adatszolgáltató társaság, az új buszok száma 26,4 százalékkal, 159-re csökkent.
Nőtt, ötven százalékkal az új nagyhaszonjárművek száma, októberben 411 darabot helyeztek forgalomba, január–októberben 86,8 százalékkal, 3368-ra bővült a számuk. Az új motorkerékpárok száma októberben 5,9 százalékkal nőtt, 90-et helyeztek forgalomba. Az első tíz hónapban 18,1 százalékkal, 1773-ra esett a számuk az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Az adatok szerint októberben a legtöbb, 465 új kocsit Volkswagenből helyeztek forgalomba, piaci részesedése így 13,29 százalék, egy évvel korábban még 10,56 százalékot tett ki. A második helyen a Ford végzett 370 új forgalomba helyezett személygépkocsival, ezzel a piac 10,57 százalékával rendelkezik, tavaly októberben még 9,07 százalékkal bírt. A harmadik az Opel volt októberben. A Datahouse adatai szerint 350 új Opelt helyeztek forgalomba, piaci részesedése 10,00 százalék volt a tavaly októberi 8,60 százalék után.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az adatokat értékelve azt közölte, hogy az alacsony értékesítési összes volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okoz, ami e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után.
Az egyesület szerint a legújabb állami költségvetési és adójogszabály-tervezetek továbbra is nehézzé teszik a gépjármű-kereskedelem sorsát, de a szakmai képviseletek bíznak abban, hogy néhány javaslatuk elfogadásával megindulhat a gazdaság fehérítése, ez által a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak. Az MGE továbbra is kiemelkedően fontosnak érzi – az abszolút számokban tartósan alacsony újgépjármű-értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!