Mi dönthetünk az év termékéről

Először adják át jövő márciusban az „Év Terméke Díj” (Product of the Year) elismerést Magyarországon.

LM
2011. 11. 12. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a verseny során azt vizsgálják, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel. A programba maguk a gyártók vagy a forgalmazók nevezhetik azokat a termékeiket, amelyeket kellőképpen újszerűnek ítélnek; a benevezett termékeknek egy zsűriszavazáson kell átesniük – ismertette László.

Hozzáfűzte: a zsűri tagjai a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) területén jártas, márkafüggetlen szakemberek, marketingszakértők, valamint a termékfejlesztések és a márkaépítés területét ismerő szakemberek. A zsűri elnöke Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára.

A zsűri által beválogatott termékek – várhatóan 12-15 kategóriában – indulhatnak azon a közvélemény-kutatáson, amelyet a GfK Hungária végez, és amelyen maguk a fogyasztók döntik el, hogy az adott kategóriában melyik termék nyer.

Érdeklődnek a hazai gyártók

László Géza hangsúlyozta, hogy várakozáson felüli az érdeklődés a hazai gyártók és forgalmazók részéről a program iránt, annak ellenére, hogy 2011-ben nehéz évet zár az FMCG szektor. Emlékeztetett, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom negyedik éve csökken, tavaly 2,3 százalékkal esett vissza. A cégek egy ilyen, a nemzetközi porondon is bizonyított, a fogyasztók számára hiteles díj elnyerésében látják annak lehetőségét, hogy felhívják a vásárlók figyelmét az új termékeikre – emelte ki az ügyvezető.

Az eredményeket 2012 márciusának végén hirdetik ki, és áprilisban kerülnek a polcokra az „Év Terméke Díj” logóval ellátott termékek.

Az év terméke programot nemzetközi licenc alapján szervezik; a fogyasztói szavazatok alapján kiosztott elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig – Magyarországgal együtt – a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz jut el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.