László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a verseny során azt vizsgálják, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel. A programba maguk a gyártók vagy a forgalmazók nevezhetik azokat a termékeiket, amelyeket kellőképpen újszerűnek ítélnek; a benevezett termékeknek egy zsűriszavazáson kell átesniük – ismertette László.
Hozzáfűzte: a zsűri tagjai a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) területén jártas, márkafüggetlen szakemberek, marketingszakértők, valamint a termékfejlesztések és a márkaépítés területét ismerő szakemberek. A zsűri elnöke Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára.
A zsűri által beválogatott termékek – várhatóan 12-15 kategóriában – indulhatnak azon a közvélemény-kutatáson, amelyet a GfK Hungária végez, és amelyen maguk a fogyasztók döntik el, hogy az adott kategóriában melyik termék nyer.
Érdeklődnek a hazai gyártók
László Géza hangsúlyozta, hogy várakozáson felüli az érdeklődés a hazai gyártók és forgalmazók részéről a program iránt, annak ellenére, hogy 2011-ben nehéz évet zár az FMCG szektor. Emlékeztetett, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom negyedik éve csökken, tavaly 2,3 százalékkal esett vissza. A cégek egy ilyen, a nemzetközi porondon is bizonyított, a fogyasztók számára hiteles díj elnyerésében látják annak lehetőségét, hogy felhívják a vásárlók figyelmét az új termékeikre – emelte ki az ügyvezető.
Az eredményeket 2012 márciusának végén hirdetik ki, és áprilisban kerülnek a polcokra az „Év Terméke Díj” logóval ellátott termékek.
Az év terméke programot nemzetközi licenc alapján szervezik; a fogyasztói szavazatok alapján kiosztott elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig – Magyarországgal együtt – a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz jut el.