Elmondta, hogy a programban három modult alakítottak ki a www.termekkosar.hu honlapon, az elsőben minden hónapban egy adott termékről – novemberben a kenyérről – mondhatnak véleményt a fogyasztók, a másodikban összefoglalják a minőségtanúsított díjazott termékeket, a jövőre induló harmadikban pedig összegyűjtik azokat az információkat, amelyek alapján a gyermekes családok kalkulálni tudnak.
A főigazgató a részletekről szólva közölte: a termékajánlóban minden hónapban kijelölnek egy terméket, amelyről megadott szempontok alapján bárki szavazhat, de regisztráció esetén a fogyasztó maga is ajánlhat új terméket, illetve mondhat véleményt. Hozzátette, hogy a regisztráció nélküli értékelés nem teszi lehetővé a tömeges szavazatok leadását.
A sajtótájékoztatón Szabó Zsolt, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának alelnöke szólt arról, hogy a jogszabályalkotásban is a minőségtudatos fogyasztás kialakítását segítik, a különböző hazai márkák és védjegyek pedig ráirányítják a figyelmet a többletértéket tartalmazó, minőségi termékekre.
Spaller Endre, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának tagja elmondta: az NFH által indított és időközben lezárult fogyasztóvédelmi konzultáción a 70 ezer válaszoló 80 százaléka úgy vélekedett, hogy a vállalkozások pozitív megkülönböztetése információt jelent. Kétharmaduk szerint fontos lenne, hogy a hazai kereskedelem a magyar termékek irányába mozduljon el. A válaszadók háromnegyede több és szigorúbb ellenőrzést tart szükségesnek.
A sajtótájékoztatón Pintér István elmondta, hogy a Fogyasztóbarát Embléma rendszer kialakításán dolgoznak, és várhatóan jövő év márciusában, a fogyasztók világnapja alkalmából vezetik be.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!