A BMW a felső kategóriás autók iránt világszerte ugrásszerűen növekvő keresletnek köszönhetően tudta növelni eladásait az idén. „Történetünk legjobb harmadik negyedévét tudhatjuk magunk mögött. A legjobb úton haladunk éves tervünk teljesítése felé” – idézi a BMW negyedéves beszámolója Norbert Reithofer vezérigazgatót.
A BMW az idén több mint 1,6 millió autót tervez eladni világszerte. Az első kilenc hónapban a cég az idén lépte át először az egymilliós értékesítési számot, és 1,23 millió BMW, Mini és Rolls-Royce autót adott el.
Az idei első kilenc hónapban a BMW csaknem 6,5 milliárd euró kamat- és adófizetés előtti (EBIT) eredményt ért el a tavalyi azonos időszak 3,35 milliárd eurós eredménye után. Nyeresége 4,1 milliárd euró lett, több mint kétszerese a tavalyinak és jóval több a 2010-es egész évi nyereségnél is.
Az Audi is számottevő mértékben növelte üzleti eredményét az idei első kilenc hónapban, az elért csaknem 4 milliárd eurós EBIT-eredmény azonban elmarad a BMW eredménye mögött. A Daimler EBIT-eredménye az első kilenc hónapban 1,97 milliárd euró lett a tavalyi 2,42 milliárd euró után.