Soha nem száguldott még így a BMW

A gazdasági válság nem roppantotta meg a BMW-t. A német autógyár története legjobb negyedévét produkálta.

LM
2011. 11. 03. 10:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW a felső kategóriás autók iránt világszerte ugrásszerűen növekvő keresletnek köszönhetően tudta növelni eladásait az idén. „Történetünk legjobb harmadik negyedévét tudhatjuk magunk mögött. A legjobb úton haladunk éves tervünk teljesítése felé” – idézi a BMW negyedéves beszámolója Norbert Reithofer vezérigazgatót.

A BMW az idén több mint 1,6 millió autót tervez eladni világszerte. Az első kilenc hónapban a cég az idén lépte át először az egymilliós értékesítési számot, és 1,23 millió BMW, Mini és Rolls-Royce autót adott el.

Az idei első kilenc hónapban a BMW csaknem 6,5 milliárd euró kamat- és adófizetés előtti (EBIT) eredményt ért el a tavalyi azonos időszak 3,35 milliárd eurós eredménye után. Nyeresége 4,1 milliárd euró lett, több mint kétszerese a tavalyinak és jóval több a 2010-es egész évi nyereségnél is.

Az Audi is számottevő mértékben növelte üzleti eredményét az idei első kilenc hónapban, az elért csaknem 4 milliárd eurós EBIT-eredmény azonban elmarad a BMW eredménye mögött. A Daimler EBIT-eredménye az első kilenc hónapban 1,97 milliárd euró lett a tavalyi 2,42 milliárd euró után.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.