Múlt hét óta már Budapesten is tankolhatnak sűrített földgázt (CNG) az ilyen üzemanyaggal közlekedő gépjárművek tulajdonosai, miután a Főgáz megnyitotta az első fővárosi töltőállomását a Kőbányai úti Mol-kúton. CNG tankolására eddig hazánkban csak Győrben és Szegeden volt lehetőség. A most megnyitott kút egy úgynevezett gyorstöltő, egy személyautót körülbelül három perc alatt képes teletankolni. A budapesti állomáson jelenleg egy kiló sűrített földgáz 339 forintba kerül, ami jóval kedvezőbb, mint a hagyományos, jelenleg literenként 400 forintos vagy afelett járó üzemanyagár. A gázüzemű autó egy feltöltéssel 320-330 kilométert képes megtenni. A legtöbb gyári modellnek van azonban egy tartalék benzintartálya is, amellyel további több mint száz kilométert gurulhat.
Koncz László, a Főgáz vezérigazgatója a töltőállomás megnyitóján arra emlékeztetett, hogy a társaság még 2009-ben megállapodást kötött budapesti székhelyű nagyvállalatokkal, amelyek CNG-üzemű autókkal bővítik flottájukat. Hozzátette, a fővárosi gázszolgáltató is megkezdi teljes autóállományának leváltását CNG-s járművekre. – A sűrített földgáz elégetése során sokkal kevesebb káros anyag keletkezik, mint a hagyományos üzemanyagtípusoknál – mutatott rá Horváth Dori Jenő, a Mol magyarországi kiskereskedelmi igazgatója. A szakember megjegyezte, a gáz üzemanyagként való felhasználása nem ismeretlen a magyar olajtársaságnak, hiszen számos kúton elérhető az LPG autógáz.
A CNG és az LPG között azonban számos különbség van. A CNG döntő többségében metánból áll, így összetétele leginkább a vezetékes földgázéra hasonlít. Ehhez képest az LPG főként propánt és butánt tartalmaz, ami gyakorlatilag a PB-palackban található anyaggal azonos. Az LPG-t jelenleg Magyarországon körülbelül 200 és 230 forint közötti áron lehet megvásárolni, tehát egységre lebontva olcsóbb, mint sűrített változatú társa, ám a hatékonysága elmarad a CNG-től.
A sűrített földgáz csak hazánkban számít újdonságnak. A Főgáz adatai szerint a világ útjain már több mint 13 millió ilyen hajtású autó fut. A CNG leginkább Pakisztánban, Argentínában és Brazíliában népszerű, de szép számmal található ilyen jármű Indiában és Kínában is. Míg Németországban jelenleg 720 CNG-töltőállomás található 92 ezer autó mellett, addig például Ukrajnában kétszázezer gépkocsiról szólnak a statisztikák. De Oroszországban is népszerű ez az üzemanyag, amit egyrészt a százezer CNG-autó jelez, másrészt pedig az, hogy az orosz gázóriás, a Gazprom vezetői az utóbbi időben egyre lelkesebben nyilatkoznak a sűrített gáz előnyeiről és a vállalat ez irányú terjeszkedési terveiről.